Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 12 stemmen - gemiddelde waardering is 3.83
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale Selectie Geneeskunde Amsterdam VUmc 2019-2020
Oh sorry, ik heb het nagevraagd. Het gaat idd niet om jullie maar om TentamenTrainingen!!!
Antwoord
@iedereen: een cursus kan soms handig zijn, maar het is echt niet nodig!
Antwoord
@Claudia daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik ga een cursus doen dit jaar bij een aanbieder die geld teruggeeft als ik niet wordt toegelaten. Dus als het geen toegevoegde waarde heeft, heeft het ook geen verlies voor mij.
Antwoord
@noah12: wat fijn! bij welke aanbieder?
Antwoord
@Claudia bij decentraletoets.nl, maar volgens mij alleen voor Universiteit Utrecht hebben ze die regeling (Klik op Overzicht>UU Geneeskunde). Ik denk dat als je een training neemt, je beter naar een aanbieder kan waar je je geld tenminste niet weggooit. Voor de rest ben ik het wel eens met je hoor, de meeste andere aanbieders zijn geldverspilling en voegen niet veel toe.

Mijn vriend heeft ze aanbevolen voor mij, en ik ga dit jaar meedoen. Fingers crossed!
Waar ga jij meedoen Claudia?
Antwoord
@Noah12 De trainingen zien er inderdaad goed uit! Ik ga zelf geen training nemen, omdat ik ver woon van Rotterdam (waar de training voor de VU wordt gegeven) en momenteel niet genoeg geld heb. Maar ga jij je opgeven voor de VU of UU?

heeft iemand trouwens tips voor het schrijven van een motivatiebrief?
Antwoord
@Claudia, ik ga me opgeven voor de UU, want daar telt de kennistoets het zwaarst mee en dan heb ik zelf het meeste in eigen hand. Snap je wat ik bedoel?

Succes met de VU aanmelding!
Antwoord
Hey allemaal,
Ik ga dit jaar ook meedoen met de selectie van de VU. Ik ben track B en studeer nu biomedische wetenschappen. Ik heb het volgende op mijn cv staan: 6 jaar vrijwilligerswerk hockey, 3 dagen vrijwilligerswerk zorginstelling, 1 dag stage orthopedisch chirurg, 3 dagen cardioloog, 2 maanden endodontoloog en tandarts, 1 dag parodontoloog, 1 dag sportarts, 1 dag longarts, 1 dag trauma orthopeed, ehbo cursus, goethe B2, schoolfeesten organisatie en commissielid studievereniging. (Cijfergemiddelde 6,4). Nou hoorde ik dat je dus ook punten krijgt voor de duur van een stage. Echter zijn mijn stages allemaal heel kort, iemand enig idee of ik er dan alsnog (genoeg) puntenvoor zou krijgen? Omdat ik dus mee doe met track B heb ik veel punten nodig om door te gaan...
Antwoord
@ams je CV ziet er erg goed uit! Ik zou me daar, niet al te druk over maken.
Antwoord
@Ams, Ik denk dat jij je niet druk hoeft te maken over je CV
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)