Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Algemene vragen geneeskunde studie
Heey,

Ik heb dit jaar mijn eerste jaar van geneeskunde afgerond. Ik reis in totaal van deur tot deur 1 uur en 45 minuten. Ik vind het op zich nog wel te doen. Bij ons (UvA) worden ook alle colleges opgenomen, dus als je soms geen zin hebt kan je ook gewoon thuisblijven en het later terug kijken. Je kan ook in de trein werken aan school, dat doe ik soms ook. Op deze manier is het reizen niet echt zonde van je tijd.
HEt was bij mij ook helemaal niet het geval dat ik tijd ‘te kort’ kwam door het reizen. Ik had altijd nog genoeg tijd om te studeren. 

Wij hadden trouwens ook niet vaak lange dagen. Het was bij ons meestal een ochtend of een middag.

Ik hoop dat mijn reactie heeft geholpen.
Antwoord
Hoi allemaal,

Zelf vind ik het vrij jammer om te zien dat sommige studenten niet op kamers willen vanwege de hoge kosten, schoonmaken etc. Echter denk ik dat op kamers gaan je heel veel helpt bij het zelfstandig wordingsproces. Daarnaast heb ik in de 3 jaar dat ik nu studeer goede vrienden in mijn huis gemaakt en prachtige ervaringen opgedaan. De kosten klinken natuurlijk niet leuk, maar gelukkig heeft NL een hele goede lening met nauwelijks rente voor studenten die door artsen straks heel snel terugbetaald kan worden Wink. Ik zou zeggen maak je los van je ouders en begin een mooi, nieuw leven in een nieuwe stad!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: kims, 1 gast(en)