Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rotterdam met 7,5+ HELP
Hey,

Ik heb me ingeschreven voor Leiden omdat ik voldoe aan de 8+ regeling daar maar ik zou eigenlijk liever in Rotterdam studeren. Ik voldoe ook aan de 7,5+ regeling maar ik weet nu niet precies wat valt onder motivatie(dus ook extracurriculaire activiteiten of niet). Leiden kijkt namelijk niet naar cv en kan op zich niet weigeren op motivatie. Mijn vraag is dus of ik een even grote kans maak in Rotterdam als in Leiden en wat nu precies valt onder motivatie.

thanks alvast
Antwoord
Onder motivatie vallen een aantal vragen dus bijvoorbeeld:
Waarom wil je geneeskunde studeren?

Dus geen extracurriculaire activiteiten, deze behoren tot het deelnameformulier.

Als je liever naar Rotterdam wilt, zou ik dit zeker doen! Je maakt een belangrijke keuze en het zou zonde zijn als je spijt krijgt dat je niet naar Rotterdam bent gegaan.
Antwoord
Bedankt voor je antwoord Amber, dus even voor de zekerheid haha als je voldoet aan de 7,5+ regeling zou je alleen beoordeeld kunnen worden op je motivatiebrief?
Antwoord
Jaa die moet voldoende zijn! Maar dit is eigenlijk altijd het geval, tenzij je er geen moeite in gestoken hebt
Antwoord
Je word dan alleen beoordeeld op je de antwoorden die je geeft op de motivatievragen die je binnenkort krijgt. Wel moet je als het goed is ook je CV invullen maar hier wordt niet naar gekeken. Naar mijn weten heeft er nog nooit iemand een onvoldoende beoordeling gekregen voor zijn motivatie, dus je zit safe met een 7,5+. Wel hoop ik dat je voor de uni kiest waar je je het best bij voelt, en niet alleen naar Rotterdam wilt voor de 7,5+ regeling Smile Je studeert er namelijk wel sowieso 6 jaar van je leven!
Antwoord
Dit is weliswaar geen antwoord op je vraag (sorry Sad) , maar mag ik vragen waarom je liever in Rotterdam studeert en niet in Leiden? Ik twijfel zelf namelijk nog tussen deze 2 universiteiten...
Antwoord
@Lotus19 Wat zijn eigenlijk de redenen dat je zo twijfelt tussen deze twee universiteiten?
Antwoord
@lotus19

Ik vond Erasmus meer bij mij passen eigenlijk, ik vond de sfeer heel gezellig, de stad heel mooi en zag mezelf daar al meteen rondlopen! In Leiden had ik dit minder omdat het kleinschaliger was en minder modern. Dat neemt niet weg dat Leiden ook een leuke school is hoor, het is net wat je zoekt Wink.
Antwoord
lotus19, Heb je ook gekeken waar je t meest kan maakt? rotterdam heeft een 7,5+ regeling, Als je dat niet hebt moe je een goede cv hebben, en toetsen maken. Leiden heeft een 8+ regeling en een bmat toets en kijkt niet eens naar je CV.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)