Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Toegang met HBO propedeuse Geneeskunde
Hallo allemaal!

Ik kom zelf van de HAVO en heb mijn propedeuse HBO-Verpleegkunde van Saxion behaald.
Nu doe ik VAVO voor Wiskunde A, Natuurkunde, Biologie, Scheikunde en Engels. (deelcertificaten waarop je CE en SE doet op VWO niveau)
Ik heb me nu ingeschreven voor de selectie van Utrecht voor Geneeskunde maar ik vroeg me af of iemand al ervaring heeft of iemand kent die ervaring heeft als voormalig HBO'er die nu geneeskunde studeert en of er nog tips voor me zijn!
Antwoord
Onze situatie is gelijk
maar ik heb een buitenlandse vooropleiding
Maar ik wil je even vragen, zijn de deelcertificaten genoeg?
hoef je niet ccvx examens doen?
heb je de universiteit over dat gevraagd?
Antwoord
Hooii!

Ik ben nu eerstejaars geneeskundestudent aan het Erasmus MC en kom vanaf havo / hbo! Ik heb een ervaring geschreven welke op de website van decentralegeneeskunde.nl staat, maar als je nog vragen hebt, vraag maar raak! Smile

Sorry voor de late reactie btw. Ik kijk eigenlijk alleen bij de topics over decentrale selectie, nooit over de studie geneeskunde!
Antwoord
Beste allen,

Dit jaar doe ik mee met de decentrale selectie geneeskunde Rotterdam en doe dit na vmbo-havo-HBO-P, heeft iemand nog tips en ervaringen via route B? Moet je trouwens gewaarmerkte kopie's opsturen van de diploma HAVO ook, die is namelijk niet meer te verkrijgen of je moet hem via het DUO kopen, zou een gewaarmerkt kopie van HBO-p voldoende zijn?

Mark

Hoe hebben jullie dat trouwens(via route B) gedaan als je na 15 juli nog mondelinge examens moet afleggen bij het DUO?
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)