Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 13 stemmen - gemiddelde waardering is 4.77
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale selectie Universiteit Utrecht 2018
Stuur maar even jullie e-mailadres in een persoonlijk berichtje. Let er wel op dat het kan zijn dat mijn PDF-bestanden een oudere druk zijn. Meestal verandert er niet al te veel, dus kun je in ieder geval al aan de slag.
(04-11-2017, 03:43 PM)eunicorn schreef: Zijn er hier mensen geïnteresseerd in de dubbele bachelor geneeskunde en biomedische wetenschappen?

(01-12-2017, 04:51 PM)RZoodsma schreef: [quote='loedUU' pid='7972' dateline='1512139570']
Ja, zou ik die mogen? Ik heb ook al de motivatievragen ingevuld en opgestuurd. Kreeg net een mail met informatie over blackboard, maar heb een geen mail gekregen met informatie over mijn wachtwoord dus ik kan niet inloggen. Weet iemand wanneer je deze mail krijgt?

Ik heb de mail al gehad, vanmorgen vroeg al (3 uur ongeveer) dus ik kan in BlackBoard maar zie nog geen stof.
In de mail staat dat dit enkele uren/ 1 werkdag kan duren dus ik heb geduld Smile

Oh, hoeveel mails kreeg je in totaal dan. Ben een beetje in de war nu hahah
(01-12-2017, 04:58 PM)loedUU schreef: Oh, hoeveel mails kreeg je in totaal dan. Ben een beetje in de war nu hahah

ik kreeg vanmorgen vroeg 2, over gebruikersnaam / wachtwoord van dat account en vanmiddag eentje over de stof, hoe je er bij kon en dat je dus mail krijgt over een account daarvoor (die ik vanmorgen dus al had)
Ik heb die e-mails ook al gehad. Ik kan alleen nog niet bij de stof, helaas. Dus nog even wachten....
Hoi mensen!

Ik zie dat mensen net als ik aan het doodstressen zijn voor de selectie.. ik vroeg me af wat je precies op je CV moest zetten en hoe anderen het hebben aangepakt in de voorgaande jaren. Ik ken niet echt geneeskunde studenten die mij dingen kunnen vertellen dus ik ben maar wat gaan zoeken en vond op instagram een account: _themedstudent

Het heeft mij in ieder geval heel erg geholpen. Misschien is het voor jullie ook handig!

Succes allemaal tijdens decentrale selectie!

Rick
In Utrecht is er niet echt sprake van een 'CV'. Er worden wat vragen gesteld over je vooropleiding en daarna komen de motivatievragen.
Hier kun je een aantal van de vragen zien: https://www.uu.nl/bachelors/file/2675
(01-12-2017, 06:51 PM)Hamna-1996 schreef: In Utrecht is er niet echt sprake van een 'CV'. Er worden wat vragen gesteld over je vooropleiding en daarna komen de motivatievragen.
Hier kun je een aantal van de vragen zien: https://www.uu.nl/bachelors/file/2675

Hee Hamna,

Dat wist ik niet! Ik wilde eigenlijk naar de VU en daar moet je wel een CV voor inleveren. Ik dacht dat het bij Utrecht ook zo was. Doe jij ook mee dit jaar? (Zo ja, waar?)
Kan iemand al bij de stof?
Er zijn al aardig wat mensen die toegang tot de stof hebben! Ik zelf ook nog niet helaas..
(02-12-2017, 11:41 AM)LotjePit schreef: Er zijn al aardig wat mensen die toegang tot de stof hebben! Ik zelf ook nog niet helaas..

Ik heb er al wel toegang tot!
Het betreft de volgende dingen:

Anatomie

De onderwerpen voor anatomie zijn:
Thorax, longen, hart
• Indeling thorax
• Pleuraholten
• Longen
• Pericardium
• Hart
Bewegingsleer
• Definitie gewricht
• Indeling gewrichten (fibrosa, cartilaginea, synovialis)
• Bewegingen: 
• translatie
• rotatie:
▪ vlakken en assen
▪ ab/adductie, flexie/extensie, endo/exorotatie
• Synoviale gewrichten:Spierfuncties
• indeling, bewegingsvrijheid
• bewegingsomvang
• Spierfuncties
• Kniegewricht
• Enkelgewricht

Leerstof opgave behorende bij bovengenoemde onderwerpen
Drake RL, Vogl AW, Mitchell AWM. Gray's anatomy for students, 3rd edition, 2015, Philadelphia, Churchill Livingstone Elsevier.
Beschikbaar als e-book (zie hieronder voor de link).

Thorax, longen en hart: blz. 123-131, 162-175 (162 te beginnen bij Pleural Cavities), 181-196, 198-203 (198 te beginnen bij Coronary vasculature)

Bewegingsleer: blz. 2-4, 12-25, 535-539 (tot Component parts, fig. 6.7 hoeft niet gekend te worden), 592-593, 598-599, 606-613 (606 te beginnen bij Knee joint), 638-640 (638 te beginnen bij Ankle joint), 685-690 (tot Component parts)

Fysiologie
De onderwerpen voor fysiologie zijn:
Hart
• Electrofysiologie van het hart
• Electrocardiogram
• De pompfunctie van het hart
Leerstof opgave behorende bij bovengenoemde onderwerpen
Boron WF, Boulpaep EL. Medical physiology, 3rd edition, 2017, Philadelphia, Elsevier.
Beschikbaar als e-book (zie hieronder voor de link).
Chapter 21, blz. 483-506: Cardiac electrophysiology and the electrocardiogram
Chapter 22, blz. 507-532: The heart as a pump

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 8 gast(en)