Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 13 stemmen - gemiddelde waardering is 4.77
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale selectie Universiteit Utrecht 2018
Ook ik heb vorig jaar meegedaan en ben toegelaten. 
Op de toets wordt inderdaad de Latijnse naamgeving gevraagd, ik heb echter alleen de Engelse naamgeving geleerd en ben geen enkele naam tegen gekomen die ik niet begreep of niet kon afleiden.

Mocht je in tijdnood komen is het dus niet nodig om de Latijnse benaming op te zoeken
Ik doe ook mee dit jaar!
Bedankt voor de reactie, Feline! Ik heb eigenlijk wel nog een vraag: wordt ieder jaar hetzlefde boek gebruikt voor de leerstof? Ik had wel gelezen dat het ieder jaar ongeveer dezelfde onderwerpen zijn, dus vraag ik me dat wel af.
Zitten jullie dit jaar in VWO 6 of studeren jullie al?
Hoii, ik heb mij ook ingeschreven voor geneeskunde in Utrecht! Het klinkt misschien echt cliché, maar het is echt mijn droom vanaf mijn 12e. Ik heb eigenlijk mijn hele middelbare schooltijd extra hard gewerkt om zo hoog mogelijke cijfers te halen (niet dat ze mega hoog zijn hoor haha, beetje 6-7,5 voor betavakken). Ik ben best wel "bang" voor de selectie, omdat ik zó graag toegelaten wil worden. Ik heb al veel tips gehad, bijv. zo vroeg mogelijk beginnen met leren. Ik vroeg me af of van de toegelaten leerlingen dit ook hebben gedaan en of je eigenlijk zeker kan zijn van een plek als je de stof heel goed kent (omdat die toets het belangrijkst is). En motivatie vind ik best lastig om te verwoorden, ik heb zelf namelijk een ziekte waardoor ik vaak in het ziekenhuis kom en hierdoor is het idee voor geneeskunde gekomen, maar als ik dit zeg beïnvloedt dit misschien hun keuze negatief... Ook vroeg ik me af wat hoe de vragen in de communicatietoets zijn.
@Keesvd (reageren lukt niet, dus dan maar even zo)

Vorig jaar hebben wij voor de selectie drie verschillende boeken gebruikt. Voor een groot deel van de anatomie en fysologie leerstof zullen ze ieder jaar dezelfde boeken gebruiken, voor de rest hangt het er van af welke onderwerpen ze voor jullie uitgekozen hebben!

Ik denk dat het wel goed is om te weten dat maar heel weinig mensen worden afgewezen om hun cijfers of motivatie. De communicatie toets hoef je alleen maar voldoende te maken, verreweg de meeste mensen halen dit ook makkelijk. De kennistoets is uiteindelijk echt het meest bepalend voor je rangnummer, hier kan je eigenlijk niet goed genoeg voor leren.
Voor de mensen die het nog niet weten. Dit zijn de onderwerpen waar de decentrale over zal gaan.

De kennistoets
De kennistoets gaat over geselecteerde onderwerpen van de vakgebieden anatomie en fysiologie. Deze onderwerpen bereiden voor op het eerste blok van de opleiding, Vorm & Functie. De onderwerpen die dit jaar getoetst worden, zijn bewegingsleer en thorax-longen-hart voor anatomie en het hart voor fysiologie.
heeft iemand ervaring met de leerstof? welke boeken worden gebruikt?
Ik vermoed Gray's Anatomy for Students voor anatomie en Medical Physiology van Boron voor de fysiologie. Het lijken namelijk precies dezelfde onderwerpen te zijn als een paar jaar terug.
Hallo allemaal. Ik doe ook mee aan de decentrale selectie in Utrecht. Aan de mensen die al eerder mee hebben gedaan aan de selectie: wat kan ik verwachten van de kennistoets en non-cognitieve toets?

- Wat voor vragen kan ik verwachten? Reproductie- of toepassingsvragen?
- Hoe zijn ze qua moeilijkheid? Hoger of gelijk aan vwo niveau?
- Hoe heb je voorbereid op de kennistoets?

Alvast bedankt.

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 8 gast(en)