Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 13 stemmen - gemiddelde waardering is 4.77
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale selectie Universiteit Utrecht 2018
Hoi allemaal!

Ik zag dat er nog geen topic was voor de decentrale selectie van de UU in 2018.
Zijn er al meer die zich hebben ingeschreven?
Ik zit nog te twijfelen omdat UU voorgaande jaren de meeste aanmeldingen had. Denk je dat het er nu ook veel zullen zijn? En wat doe je om je op de selectie voor te bereiden?
Ik ga waarschijnlijk ook naar Utrecht - blijft toch weer spannend qua hoeveelheid aanmeldingen. Anders zit ik aan de UvA te denken... Iemand ervaring mee?
Ik heb me ingeschreven voor de selectie in Utrecht Smile
(06-10-2017, 03:56 PM)Nightthinker schreef: Ik heb vorig jaar meegedaan aan de UvA, niet toegelaten :')
Ik twijfel dit jaar nog over Nijmegen of Utrecht.

Hoe ging de selectie aan de UvA?
(06-10-2017, 03:56 PM)Nightthinker schreef: Ik heb vorig jaar meegedaan aan de UvA, niet toegelaten :')
Ik twijfel dit jaar nog over Nijmegen of Utrecht.

Heb je misschien tips voor selectie aan de uva?
Ik heb vorig jaar al meegedaan aan de decentrale selectie in Utrecht, en ik ben nu eerstejaars. Als jullie vragen hebben over de selectie, stel ze gerust!
Je moet de Latijnse termen weten! Onderstaande heb ik even opgezocht van enkele jaren geleden en ik kan me niet voorstellen dat dit is veranderd.

Voor anatomische structuren zullen wij de officiële anatomische termen gebruiken. Deze zijn in het Latijn. Echter, de Engelse nomenclatuur is een ‘verengelsing’ van het Latijn. Bv. arteria coronaria wordt coronary artery.

Een tip hierbij: Wikipedia is je grote vriend. Typ gewoon de Engelse term in en de eerste link is dan vaak die naar de Engelstalige Wikipedia. Rechts in het kader zie je dan altijd de officiële Latijnse term. Zoals in bovenstaand voorbeeld kun je het na enig oefenen makkelijk zelf bedenken, maar dat is niet het geval bij bijv. round ligament of uterus wat in het Latijn ligamentum teres uteri is.
(07-10-2017, 06:34 PM)Feline schreef: Ik heb vorig jaar al meegedaan aan de decentrale selectie in Utrecht, en ik ben nu eerstejaars. Als jullie vragen hebben over de selectie, stel ze gerust!

Is het zo dat je de leerstof, bij wijze van spreke, woord voor woord moet kennen? En had je nog een cursus gevolg ter extra voorbereiding?
(07-10-2017, 07:40 PM)Nightthinker schreef:
(07-10-2017, 06:34 PM)Feline schreef: Ik heb vorig jaar al meegedaan aan de decentrale selectie in Utrecht, en ik ben nu eerstejaars. Als jullie vragen hebben over de selectie, stel ze gerust!

Is het voldoende om de Engelse namen qua anatomie te weten, of moet je ook de Latijnse namen weten?
Dus moet je van de Engelse termen uit de studiestof de Latijnse vertalingen gaan opzoeken?

Op de toets worden alleen de Latijnse namen gebruikt, dus ik raad je ook zeker aan om die goed te kennen! Vaak lijkt de Engelse term erg op de Latijnse, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Maar als je de Latijnse termen goed kent, dan weet je zeker dat je goed zit.

(08-10-2017, 01:13 AM)Keesvd schreef:

Is het zo dat je de leerstof, bij wijze van spreke, woord voor woord moet kennen? En had je nog een cursus gevolg ter extra voorbereiding?

Dat is lastig om te zeggen! Ik zelf had de leerstof voor anatomie zo'n beetje letterlijk in mijn hoofd gestampt, en dat werkte eigenlijk prima. Voor fysiologie is dit wat lastiger omdat het boek dat gebruikt wordt ontzettend diep op de stof in gaat, veel dieper dan je in dit stadium moet kennen. Je moet zelf een beetje uitvogelen wat belangrijk is om te weten en wat niet.

Ik heb zelf geen cursus gevolgd! Ik vond een cursus ook niet echt nodig, als je de leerstof goed kent is de toets echt goed te doen!

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)