Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 19 stemmen - gemiddelde waardering is 1.95
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale Selectie Nijmegen 2018
Hoi!

Ik zou me heel graag willen inschrijven voor Geneeskunde aan de RU maar heb nog een paar vraagjes.
Vanwege een verkeerd gekozen profiel moet ik nog deelcertificaten Natuurkunde en Scheikunde halen. Ik heb vanaf januari in principe full time de tijd om hiervoor te gaan studeren. Nu vraag ik me af of ik het dit jaar al moet proberen of volgend jaar. Aangezien de BNS-toets 17 maart is, weet ik niet of het realistisch is dat ik tegen die tijd al een groot deel van natuur- en scheikunde onder de knie heb  (m.b.t. Geneeskunde). Ik wil er echt 100% voor gaan dus zou het in principe wel aankunnen maar weet niet of het verstandig is, ook omdat ik mijn kans bij de RU ook kan verspillen hiermee. Zijn er meer mensen die terwijl zij het CCVX tentamen nog moesten afleggen begonnen aan de selectieprocedure van de RU? Zo ja, hoe ging die toets?

Daarnaast ben ik ook benieuwd naar andere ervaringen over de selectieprocedure!

Alvast bedanktSmile
@K024 je hebt landelijk 3 kansen. Als ik jou was zou ik dit jaar proberen om mee te doen met een selectieprocedure. Maar ik zou dan niet boor de radboud universiteit kiezen. Op de radboud mag je maar 1x meedoen, en de iennistoets gaat over biologie scheikunde en natuurkunde. Je zou een andere universiteit kunnen overwegen. Utrecht zou in je voor en nadeel kunnen werken, want Voor de toets krijg je stof toegestuurd die je moet leren. Het voordeel hiervan is dat je de toets krijgt oer de opgedragen toets, en dus misschien weinig/geen directe scheikunde en natuurkunde vragen. Een nadeel kan zijn is dat het extra veel leerwerk is, iets wat je voor jezelf moet kijken of dat haalbaar is. Utrecht heeft overigens 2 selectierondes, daar zou ik me nog even in verdiepen. Als ik zou was zou ik jezelf sowieso ergens in Nederland aanmelden. Een jaar is erg lang. Wat ik je nog meer aanraad is om jezelf aan te melden voor geneeskunde en als tweede keus biomedische wetenschappen. Dan kan je als geneeskunde nu niet lut alvast kennis opdoen en volgend jaar het opnieuw proberen. Zo is je tussenjaar ook niet verloren gegaan
Hebben zich al veel mensen ingeschreven? :-)
Hoi allemaal!

Bij TentamenTrainingen.nl kan je je met 10% korting opgeven voor individuele of klassikale begeleiding bij het voorbereiden van je de Decentrale Selectie. We organiseren individuele coachingsgesprekken, en met een groep kandidaten gaan we aan de slag om de verschillende toetsen tot in de puntjes voor te bereiden!

Gebruikers van dit forum krijgen de korting voor de trainingen voor de Radboud Universiteit Nijmegen door te boeken via deze link! De korting wordt je aangeboden door Decentrale geneeskunde Forum  Angel Angel  Angel 

Daarnaast kan je deze week meedoen aan onze winactie: we verloten een gratis training of coachingsgesprek via onze Facebook-pagina!

Succes allemaal!

Martin van TentamenTrainingen.nl
Ps. heb je vragen over de trainingen? Neem dan contact met me op via onze website =)
De huiswerkopdracht is binnen en het aantal aanmeldingen is bekend, 937 aanmeldingen! Iedereen veel succes met de huiswerkopdracht, en als je dit topic leest als gast, twijfel niet en kom gezellig meepraten :-)
937 aanmeldingen betekent dus 35,21 % kans, dat belooft wat haha!

Maar inderdaad, dit topic blijft vrij legen in vergelijking met die van de andere universiteiten
Ja klopt helaas haha. Vorig jaar was dit topic vele malen actiever Sad Maar van die 937 mensen zal er een deel niet komen opdagen en een deel zal uiteindelijk misschien toch iets anders kiezen of zijn/haar examens niet halen, dit was in ieder geval vorig jaar zo. Toen waren er 793 rangnummers uitgedeeld en mensen met rangnummer 350 werden nog wel toegelaten.
Waar hebben jullie het aantal aanmeldingen kunnen vinden? Ik ben zelf aangemeld bij de VU
wij kregen een mailtje over de huiswerkopdracht en daarin werd het aantal aanmeldingen vermeld
Wie gaan jullie vragen als referent? Zelf ga ik mn moeder en oud-geneeskunde bijlesstudent vragen. Ik zit alleen te twijfelen tussen m'n werkgever of Engels leraar als 3e referent.

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)