Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 19 stemmen - gemiddelde waardering is 1.95
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale Selectie Nijmegen 2018
Yay, hierbij een topic voor degene die mee gaat doen met de selectieprocedure van de Radboud universiteit  Big Grin
Yay, 1 oktober dus je kan jezelf nu officieel inschrijven op studielink! Heb je nog geen DigiD? Het beste is om er een nu direct kosteloos aan te vragen. De deadline is op 15 januari.
Ik ben ook van plan me aan te melden voor volgend jaar! Ik heb wel even een vraag. Ik ben me aan het aanmelden voor de open dag, maar er zijn normale geneeskunde voorlichtingen en voorlichtingen waar expliciet bij staat dat ze extra lang zijn. Weet iemand wat het verschil is tussen die twee voorlichtingen?
(08-10-2017, 05:48 PM)Labise schreef: Ik ben ook van plan me aan te melden voor volgend jaar! Ik heb wel even een vraag. Ik ben me aan het aanmelden voor de open dag, maar er zijn normale geneeskunde voorlichtingen en voorlichtingen waar expliciet bij staat dat ze extra lang zijn. Weet iemand wat het verschil is tussen die twee voorlichtingen?

Bij de extra lange rondes krijg je 1 of meerderen praktische onderdelen. Denk aan bloeddruk meten of hartslag meten. Deze rondes zijn nog leuker dan de kortere rondes! Ik had zelf helaas de pech dat ik de korte ronde hand gekozene. Proefstuderen en een meelopendag zijn een echte aanrader! Vooral de meeloopdag :-)
Thanks! En ja, de meeloopdag heb ik al gedaan vorig jaar, die was inderdaad er leuk! Ik ga nu vooral naar de open dag om naar eventuele alternatieven te kijken voor als ik niet wordt ingeloot, maar die extra lange voorlichting ben ik nog nooit geweest.
Leuk! Jezelf meer oriënteren op de cursus kan nooit kwaad, dat is alleen maar leuker Smile

Is er zelf al iemand driftig begonnen met de voorbereidingen voor de toets? Het is een beetje erg vroeg ja... maar hoe meer je weet hoe meer kans om ingeloot te worden! Ik heb tijdens het meelopen met 1ejaars gehoord dat het erg een feitjestoets is en weinig inzichtvragen in voor komen
Ik moet de CCVX tentamens van bio, natuur en scheikunde eerst nog halen, en daar ben ik wel heel druk mee bezig. Ik had ook gehoord dat de toets vooral feitjes leren is. Ben ik zelf wel blij mee, want ik ben beter in onthouden dan in inzicht.
Leuk! Veel succes alvast met je tentamens :-) Komt goed uit dat je die tentamens nu doet, dan leer je alvast veel voor de toets. Er wordt inderdaad veel gezegd dat de toets echt feitjes leren is en dat ongeveer 50% bio 25 % nat en 25% sk is. Hebben jullie nog tips voor de toets? Ik heb met mensen van de opleodong gesproken en die zeiden dat het erg helpt om Samengwvat van alle drie de vallen helemaal te kennen. Ook noemde iemand het de ‘gouden tip’ om de Binas te “leren”, terwijl de ander weer zei dat ze er niets voor had gedaan... ?
Hoi allemaal,

Ik heb vorig jaar meegedaan aan de decentrale selectie aan de Radboud Universiteit, dus als er vragen zijn, stel ze gerust!
Alvast heel erg veel succes met de voorbereidingen!
Hoi Elisabeth! Hoe heb jij je voorbereid voor de kennistoets? Heb je de Binas uit je hoofd geleerd, samengevat geleerd of juist veel examens geoefend? We horen graag van je wat jij als de gouden tip beschouwt om aangenomen te worden Big Grin was de kennistoets moeilijk?

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)