Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 11 stemmen - gemiddelde waardering is 3.82
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geneeskunde UVA-AMC 2018-2019
@willemijnsophie gefeliciteerd en dankjewel voor het laten weten! Smile als iemand later nog info heeft over naplaatsingen, of weet hoe veel naplaatsingen er voorgaande jaren zijn geweest laat het aub weten.
Antwoord
(01-05-2018, 05:59 PM)ahtlast schreef: Weet iemand verder wat precies de intra en extramural stages zijn?
En hoe makkelijk is het te regelen om voor de verpleegstage naar het buitenland te gaan?

Ik heb van mensen gehoord dat het wel te doen is, maar die waren in het oude programma, dus ben benieuwd hoe dit te regelen is. Ik zit namelijk al een tijdje in de zorg in Nederland, en wil liefst zo veel mogelijk buiten doen (ook omdat ik het gewoon leuk en interessant vind).

Hier kun je aardig wat informatie vinden over de intra- en extramurale stage tijdens je eerste jaar:

http://studiegids.uva.nl/xmlpages/page/2...ak/1545980

Het is mogelijk om de intramurale en zorgstage in een ziekenhuis in Suriname te lopen. Er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar, wanneer er te veel aanmeldingen zijn wordt er geloot. De kosten voor de reis naar Suriname en voor het verblijf zijn wel voor eigen rekening.
Antwoord
Ik ken uit verhalen dat mensen ook voor bijvoorbeeld de verpleegstage ergens anders naar het buitenland zijn gegaan (dus niet alleen Suriname), maar moesten deze zelf regelen en de taal goed kunnen. Is dit nog steeds mogelijk?
Antwoord
Dat is zeker nog steeds mogelijk! Informeer zo snel mogelijk bij aanvang van je studie bij de coordinator van het vak, die kan daar meer informatie over geven. Ik weet toevallig dat er ook mensen naar Bonaire of Sint Maarten zijn gegaan.

Nog een handig weetje: op sommige plekken (in Nederland) krijg je stagevergoeding (300-400 euro!!).
Antwoord
Weet iemand toevallig wanneer je je betalingsgegevens en de manier van betalen (in een keer of termijnen) kan aangeven op studielink?

Ik dacht vanaf 15 mei, maar ik zie nog niets in studielink...
Antwoord
Zijn er nog meer mensen die op kamers (moeten) gaan in Amsterdam? Zijn jullie al aan het zoeken of heeft iemand nog tips om een kamer te vinden?
Antwoord
En tot waar is inmiddels nageplaatst? (waarschijnlijk lezen de mensen het forum toch niet meer inmiddels, maar ben benieuwd of er nog hoop is..)
Antwoord
Hoe gaan jullie het allemaal aanpakken met de boeken?
Antwoord
@moesmoes ik ga denk ik pas boeken kopen als is gezegd welke we echt nodig hebben
Antwoord
(22-05-2018, 10:15 PM)Lizziev schreef: @moesmoes ik ga denk ik pas boeken kopen als is gezegd welke we echt nodig hebben

Dat is inderdaad precies hoe ik het ook heb aangepakt. Het wordt tijdens de studie vanzelf duidelijk welke boeken je echt nodig hebt en welke boeken je niet zo vaak gebruikt. De boeken die je niet vaak nodig hebt kun je in de bibliotheek lezen of er desnoods wat uit kopiëren of foto's van maken.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)