Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 11 stemmen - gemiddelde waardering is 3.82
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geneeskunde UVA-AMC 2018-2019
Ik heb afgelopen zomer mijn deelcertificaat van natuurkunde gehaald. Ik probeer idd de oefeningen over straling en zo te maken. Scheikunde is voor mij best lang geleden en ik weet ook niet zo goed wat ik daarvoor het beste kan voorbereiden. Ik heb maar een Samengevat aangeschaft en neem die nu door, maar weet niet goed waar ze dingen over kunnen vragen. Ik ga binnenkort wat oude examens doorkijken en hoop dat daar medisch relevante onderwerpen tussenzitten om mee te oefenen.
Antwoord
hey! aaahh oké, ik moet wel geen deficiënties wegwerken maar k kom wel van België dus het heeft waarschijnlijk daarmee te maken... en aah ja ik zal gewoon mijn normale CV die ik normaal gezien ook voor andere dingen gebruik derbij zetten!! thaaankss voor je antwoord!! Big Grin
Antwoord
Weet iemand hoeveel aanmeldingen er zijn? En wanneer we horen op welke dag je bent ingedeeld?
Antwoord
Hoi,
Ik heb 2 jaar geleden mijn certificaten gehaald moet ik dan ook een cv naar ze sturen? Zou iemand een link naar mij willen sturen waar dit staat want kan het nergens vinden..voor wanneer moet je je cv sturen?

Thanks voor jullie hulp!
Groet,
GE
Antwoord
Hoi,

Ik ga dit jaar meedoen met de qollocium doctum regeling aan de UVA. Ik studeer nu Biomedische wetenschappen aan de VU waar ik ook met de qollucium doctum regeling ben binnengekomen. Ik heb alleen geen certificaat voor Nederlands. Dit was vorig jaar geen probleem. Nu staat op de site van de UvA dat je dit wel moet hebben. Bij alle andere uni’s hoef je ook geen Nederlands certificaat te hebben voor het qollocium doctum. Weet iemand toevallig of het verplicht is om een certificaat Nederlands te hebben voor het qollocium doctum?
Antwoord
Heb je niet het juiste diploma om toegelaten te worden tot een universitaire opleiding (dus een vwo-diploma of een hbo-diploma), dan bestaat er de mogelijkheid om via een colloquium doctum toegelaten te worden. Een colloquium doctum biedt mensen van 21 jaar of ouder, die onvoldoende vooropleiding hebben, de mogelijkheid toch te kunnen studeren.

Het colloquium doctum voor Geneeskunde bestaat uit het behalen (of overleggen) van de onderstaande vwo-deelcertificaten: biologie, natuurkunde, scheikunde, wiskunde A of B, Nederlands en Engels. Behalve vwo-certificaten accepteren wij (voor de exacte vakken) ook CCVX-certificaten (zie: http://www.ccvx.nl).

Om te kunnen starten met de opleiding Geneeskunde moet je op 15 juli 2018 het colloquium doctum hebben behaald.

Ik verwacht dus inderdaad je het certificaat Nederlands nodig hebt. Je kunt altijd contact opnemen met de UvA:

http://student.uva.nl/contact-en-locatie...-desk.html
Antwoord
bij de aanmelding vroegen die ook om een bewijs van het feit dat je Nederlands kunt spreken... Maar echt een werkelijk bewijs heb ik niet. Ik heb echt heel mijn leven op een Nederlandse school gezeten (wel in België), dus de punten die ik heb behaald op het vak van Nederlands en het feit dat ik echt elk vak heb gevolgd in het Nederlands zijn toch al het bewijs dat ik die taal kan spreken?

Moet ik dan eigenlijk toch via ccvx een certificaat nederlands behalen?? Ik heb een email gestuurd naar de student help desk (meer dan een week geleden) maar ik heb nog steeds geen antwoord gekregen....
Antwoord
Volgens mij krijgen we ongeveer 2 weken na 15 januari informatie over op welke dag we zijn ingedeeld.
Ben heel benieuwd hoeveel aanmeldingen er zijn... zag dat er in Groningen en Utrecht al heel veel aanmeldingen zijn op dit moment, dus ben bang dat het voor de Uva ook zal tegenvallen...

Oh en nog een vraagje: zie dat veel mensen oefenen met oude biologieolympiades, kan er op internet maar 2 vinden, namelijk die van 2016 en 2017. Oefenen jullie deze of hebben jullie er ergens meer gevonden?
Antwoord
Ik heb net een antwoord gekregen van de selectie geneeskunde. Jullie kunnen vrijstelling voor een deficiënte vak met een verzoek voor vrijstelling. Mijn Nederlands is dus ook "deficiënt" omdat ik geen middelbare school hier heb gedaan, maar ik ga op basis van mij eerder gehalde bachelor en werkervaring vrijstelling proberen te krijgen.

@ash jij kan ook zeker vrijstelling krijgen op basis van je eerder genoten opleiding
@uva123, dit geldt ook voor jou.

dus zou ik mij hiervoor niet veel zorgen maken. In ieder geval is er geen ccvx voor Nederlands, maar wel de NT2 toets, of vrijstelling via de INTT van UvA krijgen.

@Anouk99 heb je links tot die bio olympiades?
ik heb maar een tentamen bundel en zal per dag nog een staatsexamen bio doen tot de toets
Antwoord
@athlast 

ah oke wat fijn!. Kan je misschien de mail die je hebt ontvangen doorsturen naar mij ?

zou erg fijn zijn.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 15 gast(en)