Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 11 stemmen - gemiddelde waardering is 3.82
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geneeskunde UVA-AMC 2018-2019
Hoi, ik heb me ook aangemeld voor Geneeskunde aan de UvA. Vorig jaar verpleegkunde gedaan dus ik hoop daar wat aan te hebben tijdens de toetsen.Ik ben erg benieuwd wat het onderwerp is van de kennistoets!
Antwoord
@AMC-UvA:
waarom de hefboomwet precies? Ik denk dat ik straling en beeldvorming gelukkig goed door had, maar zal deze zeker nog een keer doorlezen.
Wat vind je verder belangrijk om in natuurkunde te oefenen? En wat is handig qua scheikunde goed door te nemen?
In Biologie lijkt mij vrijwel alles belangrijk...
Antwoord
Hoi allemaal! Heb me vandaag ook aangemeld. Vind het fijn dat de toelating berust op je kennis ipv je cv en cijfers. Voor de tweede  toets ga denk ik oude examenopgaven oefenen voor biologie, natuurkunde (ms beetje scheikunde!), en waar nodig een docent op school raadplegen. Ook wil ik wat meer algemene medische kennis opdoen, misschien door zo'n boek te lezen ja. Tips zijn altijd welkom Smile
Antwoord
hey!

mini vraagje over de CV die we moeten uploaden voor de aanvraag van de aanmelding

hoe moet die er eigenlijk uitzien? moet dat echt gewoon een traditionele, normale CV die je ook zou geven als je een job wilt ergens? of moeten we een bepaald voorwerp ofzo volgen?

alvast bedaaankt!
Antwoord
Uhhhm welk cv?
Antwoord
Ja welk cv? ging uit paniek studielink en mailtjes checken haha..
Antwoord
Pfff ja ik zat ook te stressen dat ik iets gemist had Tongue , maar ik denk dat deze reactie over een andere universiteit gaat?
Antwoord
wellicht heeft ash een buitenlandse of niet juiste diploma, of doet colloquium doctum.
Ik heb ook een buitenlandse diploma waarbij ik deficienties moest wegwerken via ccvx, dan moet je UvA nog een CV geven. Dus het klopt wel, maar is niet toepassing als jullie direct uit vwo komen.

@ash, ik heb een gewone CV gemaakt, die vrij duidelijk relevante werkervaringen etc laat zien. verder dan dat, niks bijzonders
Antwoord
Ja ik schrok al haha. Zijn jullie al begonnen met voorbereiden voor de toets waar we in principe niet voor kunnen leren? Ik ben bezig mijn vwo diploma te behalen dmv een thuisstudie dus ik ben gewoon bezig met de normale lesstof en wat extra dingen te lezen over medische onderwerpen bij natuurkunde enzo.
Antwoord
Ik ben nu bezig met doorlezen van alle hoofdstukken op 10voorbiologie die belangrijk hiervoor zou kunnen zijn (circulatie, ademhaling, voeding, hormonale regulatie enzv.). Op een moment kijk ik nog wat oude tentamens door van biologie.

Ik heb laatst al scheikunde en natuurkunde via ccvx gedaan dus dit zit nog vrijwel fris, maar zal bij natuurkunde zeker nog medische beeldvorming en straling na kijken. Bij scheikunde ben ik nog niet helemaal zeker wat precies handig is om extra te oefenen... Maar heb samengevat van alles, en dat kijk ik ook nog goed door.

Iemand een idee?
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 9 gast(en)