Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 11 stemmen - gemiddelde waardering is 3.82
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geneeskunde UVA-AMC 2018-2019
Ik studeer al gezondheid en leven aan de VU dus daar ga ik dan mee verder denk ik
Antwoord
Wat denken jullie dat dit jaar het onderwerp zal worden van de kennistoets, ik denk persoonlijk dat het over een orgaan zal gaan aangezien het vorig jaar ging over infectieziekten en het jaar daarvoor het endocriene systeem (schildklier). Wel stom dat we de studiestof maar een week van te voren krijgen Sad
Antwoord
Zijn er hier mensen geïnteresseerd in de dubbele bachelor geneeskunde en biomedische wetenschappen?
Antwoord
(07-11-2017, 08:24 PM)Geneeskundestuderen schreef: Hey guys! Ik ga waarschijnlijk ook meedoen. Miss kunnen we een groepschat maken. Als jullie je nummers naar me kunnen studeren via een pb bericht kan ik een groep aanmaken (:

Beste leden van het forum,

Graag wil ik jullie vragen geen reclame te maken voor Whatsapp- of Facebookgroepen. Uiteraard ben je toegestaan om dergelijke groepen te maken, ik wil jullie alleen vragen geen reclame hiervoor te maken op ons forum.

Ik hou de discussie graag open en bereikbaar voor iedereen. Wel of geen lid van het forum.

Door de discussie hier te houden kan de website blijven bestaan, groeien en de volgende kandidaten blijven helpen met de toelating tot deze geweldige studie!

Ik hoop op jullie begrip.
Antwoord
Hoi AMC-UVA,

Ik had een vraagje, heb je misschien nog essentiële tips voor de natuurwetenschappelijke toets? Ik weet niet zo goed wat ik me erbij moet voorstellen. Is het een natuurkunde toets toegepast op het menselijk en is het dus belangrijk dat je biofysica goed kent? Of is het anders? En zou je mij en anderen wat meer kunnen vertellen over het curriculum en Epicurus.

Ik zat er wel over na te denken, maar heb gehoord dat er een strenge selectie opzit. Ik denk niet dat ik een 8 gemiddeld kan halen voor mijn eindexamens.

En zitten jullie nog op de middelbare of tussenjaar ?
Antwoord
Hi, ik ga me ook inschrijven aan de UvA voor geneeskunde! Over de toetsen gesproken, de tweede toets zit me echt dwars waar je niet zo goed voor kan oefenen. Is er helemaal niks bekend daarover, wat je een beetje kan verwachten en wat het handigst is om mee te oefenen?
Antwoord
Ik raad jullie aan mijn ervaring te lezen op de website (https://www.decentralegeneeskunde.nl/erv...va-10.html). Als je dan nog vragen hebt over een van de toetsen, dan hoor ik het graag! Wat betreft het curriculum. Je moet je voorstellen dat het zo'n 70% zelfstudie is en 30% contactonderwijs. Al moet ik zeggen, dat zijn de officiële percentages. Voor mijn gevoel heb je echt wel meer contactonderwijs! De colleges en werkcolleges die je krijgt zijn inhoudelijk erg goed en sluiten aan op de zelfstudieopdrachten (ZSO's) die je thuis hebt gemaakt. In sommige gevallen is het de bedoeling dat je de ZSO voorafgaand aan het (werk)college maakt en in andere gevallen maak je de ZSO ter verdieping op het (werk)college dat je zojuist hebt gevolgd. Het is een curriculum waar je heel veel van leert (zo leer je ook veel uit boeken), maar de studielast is hoog. Als je kijkt naar een regulier blok van 8 weken heb je in week 2 een kleine toets van 17 vragen, in week 4 een deeltoets van 40 vragen, in week 6 opnieuw een kleine toets van 17 vragen en in week 8 de eindtoets bestaande uit 80 vragen die gaat over alle stof.
Antwoord
Hoi! Ik heb in 2015/2016 meegedaan aan de selectie voor geneeskunde aan UVA, ben niet toegelaten en met een andere studie begonnen. Het was bij mij duidelijk dat er maar een keer meegedaan kon worden aan de selectie, echter hoor ik van andere bronnen dat je als er 1 jaar er tussen zit wel gewoon mee kan doen voor een tweede keer. Weet iemand hier meer over eventueel? Smile
Antwoord
Je mag maar één keer deelnemen aan de selectie van AMC-UvA, althans zo staat het op de site. Ik ben niet op de hoogte van een regel dat er een jaar tussen mag zitten. Als je het helemaal zeker wilt weten, zou je even een mailtje kunnen sturen (selectiegeneeskunde@amc.uva.nl).
Antwoord
Hee! Weet iemand of de natuurwetenschappelijke toets vooral rekenvragen of vooral redeneervragen zijn? Want ik weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten..
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)