Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 15 stemmen - gemiddelde waardering is 4.13
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale selectie geneeskunde Rotterdam 2018
Voor degenen die geplaatst zijn: hoeveel uur per week werkervaring hebben jullie gedaan? En hoeveel werkervaring per uur moet er minimaal worden gedaan?
Hoi,

Weet iemand waar je de boekenlijst van aankomend jaar kan vinden? Ik heb namelijk geen idee
Op de website van erasmus lees ik dat je een afspraak kan maken met een studieadviseur voor de geneeskunde studie. Weet iemand toevallig of dit alleen voor studenten is of voor iedereen?
weet iemand tot welk rangnummer er nu is aangenomen?
Weet iemand welke boeken echt noodzakelijk zijn  voor de studie en welke misschien in de bieb geleend kunnen worden, of later kunnen worden gekocht.
Heyhey!
Ik weet niet of iemand dit nog leest,
Maar weet iemand op welke manier de mensen met de 7,5 bericht kregen? Dmv een brief of een mail ofzoiets. Want ik doe dit jaar mee met de 8+ en ik zou deze week bericht krijgen, maar ik heb nog niks gehoord en ik ben best wel zenuwachtig ervoor
(01-03-2018, 02:06 PM)BleedingOut schreef: Dat betekent dat je nog wel je VWO Diploma etc. moet halen voordat je officieel geplaatst bent. Geselecteerd worden gebeurt d.m.v. de selectie (dus 7,5+), geplaatst worden doe je door aan de eisen voor Geneeskunde te voldoen (diploma, collegegeld betalen etc.).

Vorig jaar hebben ze ons het aantal 7,5+'ers niet verteld, we zijn er zelf achter gekomen door na 15 april te kijken naar de rangnummers die iedereen had gekregen.

Moet je dan bepaalde cijfers halen voor je VWO diploma of gewoon halen? Moeten we dan nog wel die gemiddelde hebben?
Voor de gemiddelde wordt gekeken naar de overgangscijfers van 5 naar 6vwo dacht ik, die staan dus al vast en dat moet gemiddeld een 8+ zijn Smile
Klopt! Er wordt alleen gekeken naar de vakken biologie, scheikunde, natuurkunde, Engels, Nederlands en wiskunde. Hierbij moet je de cijfers opgeven die op je rapport staan. Als dit geen afgeronde cijfers zijn, dan moet je deze opgeven en andersom. Als ze er allebei op staan mag zelf kiezen
Topic gesloten. Discussie kan voortgezet worden in het topic dat over dit jaar gaat!

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 26 gast(en)