Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 15 stemmen - gemiddelde waardering is 4.13
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale selectie geneeskunde Rotterdam 2018
(24-09-2017, 07:59 AM)anne.123 schreef: Is er iemand die als 7,5+ zich gaat aanmelden bij Rotterdam? Smile

Hoi! Ik heb me al aangemeld en ik ben een 7.5+er!!

(03-10-2017, 05:17 PM)shevaun5juli schreef:
(24-09-2017, 07:59 AM)anne.123 schreef: Is er iemand die als 7,5+ zich gaat aanmelden bij Rotterdam? Smile

Weten jullie of de 7,5+ regel nog steeds geldt voor de komende decentrale selectie?
(03-10-2017, 09:19 PM)Amber123 schreef:

Weten jullie of de 7,5+ regel nog steeds geldt voor de komende decentrale selectie?
Ik denk het wel. Hier staat het ook: https://www.erasmusmc.nl/geneeskunde/stu...ctie-2018/ 
Ben jij ook 7.5+?
(03-10-2017, 09:53 PM)shevaun5juli schreef:

Ik denk het wel. Hier staat het ook: https://www.erasmusmc.nl/geneeskunde/stu...ctie-2018/ 
Ben jij ook 7.5+?
Ja ik heb ook de 7,5+ alleen vraag me af of die 7,5+ niet verhoogd wordt omdat nergens staat dat die daadwerkelijk blijft bij de komende selectie alleen dat mensen worden geselecteerd aan de hand van hun 5-VWO cijfers
(23-09-2017, 09:20 AM)Saengsengnim schreef:
(21-09-2017, 11:37 PM)Tristan schreef:
(21-09-2017, 11:03 PM)Saengsengnim schreef:
(21-09-2017, 10:29 PM)Tristan schreef: Ik ga die open dag en meeloopdag sowieso bezoeken! Het liefst studeer ik namelijk gewoon aan het Erasmus, maar ja, spannend zoals je zegt. Ben inmiddels al 22 jaar oud na een verschrikkelijk lang vmbo > havo > vwo traject. Wil nu echt een keertje beginnen met studeren.

Goed punt maak je wel over die top cv's overigens. Schoot mij net ook te binnen. Heb zojuist het hele 2017 topic doorgelezen. Alleen de activiteiten die je de afgelopen 2,5 jaar hebt meegemaakt tellen mee. Daarnaast moet je er minimaal 4 uur per week mee bezig zijn geweest. Veel dingen worden dus doorgestreept waardoor veel cv's weer wat meer worden gelijkgesteld aan elkaar. Misschien toch maar het Erasmus proberen.. ik zwijmel nu al weg bij de gedachte dat het lukt.

Over die 7,5+'ers gesproken: ik zag een hoop verschillende hoge getallen voorbij komen op het forum. Eenmalig 309, maar geen enkel cijfer uit dat topic bleek uiteindelijk te kloppen. Fijn dat je er eventjes achteraan bent gegaan! Ik vind 180 alsnog een hele hoop overigens. Hoop dit jaar wat minder! Tongue

Ik vind dat al best een goede prestatie! En positief blijven, in principe heb je nu nog twee kansen.

Een disclaimer tho: je kan negatieve punten scoren op die onderdelen (herinner ik me net)... Je Z-score wordt berekend door het gemiddelde van de rest van je eigen score af te trekken en dat kan dus positief, negatief maar ook neutraal zijn. Ik zou niet zó snel ontmoedigd raken though, want zoals je zegt zijn er mensen met top CV's die uiteindelijk maar 10% konden laten meetellen.

Ja het klopt dat die getallen veel verschilden. Ik denk dat het slechts geruchten waren, want dat zouden ze echt niet voor 15 april bekend maken lijkt mij. Al helemaal niet vlak voor de toetsen. Misschien dat mensen uit angst het gedeeld hebben, omdat ze hoopten van anderen een soort bemoedigende reality check te krijgen ofzo... 
Ik hoop ook zo erg dat het er minder worden dit jaar! Maar ik ben bang dat het er misschien zelfs meer worden, omdat het jaar ervoor er maar 100 waren.. Let's pray for the best Undecided

Het is ook al echt bijna 2,5 jaar mijn droom om geneeskunde aan Erasmus te studeren. Ik ga het gewoon proberen, ookal is mijn CV niet suuuuper denderend! 

Sinds verleden jaar is het mogelijk om je voor 2 fixus studies in te schrijven waardoor veel mensen zich inschrijven voor tandheelkunde + geneeskunde. Daardoor waren er verleden jaar zoveel 7,5+'ers. Zoiets las ik in het vorige topic ofzo. Weet ik zelf niet zoveel over. Jammer voor ons, in iedergeval.

Laten we het proberen! Erasmus is wel echt een hele goede Universiteit voor een studie als Geneeskunde. Heb je al inlotingskansen verbruikt?

En ik denk dat dat ook de reden is dat er dus zóveel aanmeldingen zijn geweest. Maar de mensen die dus eigenlijk tandheelkunde voor ogen hebben, gaan minder hun best doen voor de selectie van geneeskunde lijkt mij... Dat is op zichzelf misschien iets wat meer kans creëert voor ons? Ik heb Erasmus net weer gemaild over hoeveel er vorig jaar meededen uiteindelijk. Misschien maken we toch meer kans dan gedacht?

Ik zit nu in de zesde, dus heb nog nergens bij meegedaan. En jep, ik heb zoveel voorlichtingsactiviteiten bezocht en of het nu de sfeer, de kwaliteit van het onderwijs of de voorzieningen zijn: echt alles daar lijkt me zo geweldig! Laten we het inderdaad gewoon proberen al zijn we nummertje 409 en 410, erin is erin. 

Trouwens, welk rangnummer had je bij Leiden vorig jaar?

Oeps, lees het nu pas!

Heb me zojuist ingeschreven bij het EUR. Ben eventjes wezen orienteren en ik kan er niet omheen, EUR lijkt voor mij gewoon de beste optie. Mijn hart ligt in Rotterdam en het Erasmus is kwalititatief gezien een geweldige Universiteit voor de studie Geneeskunde. Zit hier nu nog wel steeds met hartkloppingen van de zenuwen. Hoop het ditmaal echt te halen. 

Over mijn rangnummer gesproken: verleden jaar had ik het rangnummer 343 bij Leiden. Helaas zijn er daar maar 310 plekken beschikbaar, dus ik viel er net buiten. Heb vervolgens nog mee gedaan met de toelatingstoets in Antwerpen en ik scoorde hier 18/60. Je hebt een score van 22/60 nodig om door te komen. Ook redelijk dichtbij dus! Maar met Antwerpen troost ik mijzelf met de gedachte dat er uiteindelijk maar 10% door de toetsingsronde komt.
(03-10-2017, 09:57 PM)Amber123 schreef:

Ben jij ook 7.5+?
Ja ik heb ook de 7,5+ alleen vraag me af of die 7,5+ niet verhoogd wordt omdat nergens staat dat die daadwerkelijk blijft bij de komende selectie alleen dat mensen worden geselecteerd aan de hand van hun 5-VWO cijfers

Ik denk dat het gewoon hetzelfde is als vorig jaar. Er is verder toch nog geen brochure van de decentrale selectie van 2018? Ik kan er nog vrij weinig over vinden.
(05-10-2017, 05:31 PM)shevaun5juli schreef:
(03-10-2017, 05:17 PM)shevaun5juli schreef: Hoi! Ik heb me al aangemeld en ik ben een 7.5+er!!

Ben jij ook 7.5+?

Ik denk dat het gewoon hetzelfde is als vorig jaar. Er is verder toch nog geen brochure van de decentrale selectie van 2018? Ik kan er nog vrij weinig over vinden.

De brochure van 2018-2019 staat  erop en de 7,5+ bestaat nog steeds!
(05-10-2017, 06:26 PM)Amber123 schreef:
(05-10-2017, 05:31 PM)shevaun5juli schreef:
(03-10-2017, 09:19 PM)Amber123 schreef: Weten jullie of de 7,5+ regel nog steeds geldt voor de komende decentrale selectie?
Ben jij ook 7.5+?

De brochure van 2018-2019 staat  erop en de 7,5+ bestaat nog steeds!
Dat is heel goed nieuws!!! Toch durf ik niet te veel te hopen, want dan komt het echt hard aan als ik niet geselecteerd word!! Ik kan echt haast niet meer wachten!
Net lid geworden van dit forum, hopelijk kan iemand mij helpen met mijn vraag over de decentrale selectie. Afgelopen zomer heb ik meegedaan aan de Erasmus summer school. Hetzelfde jaar had ik een open dag bezocht en daarvoor een paar punten gekregen voor bij de decentrale selectie. Mijn cijfers zijn zeker niet heel goed, allemaal heel gemiddeld. Verder heb ik geen dingen als vrijwilligerswerk gedaan.

Weet iemand of ik enige kans maak om toegelaten te worden tot de opleiding? 

Alvast bedankt!

Edit: ik snap het trouwens ook niet helemaal met het CV, mag je namelijk alleen onbetaald werk als vrijwilligerswerk op je CV zetten of ook betaald werk?
(05-10-2017, 09:14 PM)michael20 schreef: Net lid geworden van dit forum, hopelijk kan iemand mij helpen met mijn vraag over de decentrale selectie. Afgelopen zomer heb ik meegedaan aan de Erasmus summer school. Hetzelfde jaar had ik een open dag bezocht en daarvoor een paar punten gekregen voor bij de decentrale selectie. Mijn cijfers zijn zeker niet heel goed, allemaal heel gemiddeld. Verder heb ik geen dingen als vrijwilligerswerk gedaan.

Weet iemand of ik enige kans maak om toegelaten te worden tot de opleiding? 

Alvast bedankt!

Edit: ik snap het trouwens ook niet helemaal met het CV, mag je namelijk alleen onbetaald werk als vrijwilligerswerk op je CV zetten of ook betaald werk?

Als je de open dag en summer school toch al hebt bezocht, kan je net zo goed gewoon inschrijven bij Erasmus. Beide onderdelen zorgen namelijk voor bonuspunten. 

Heb gehoord dat ze erg naar je cv kijken bij het Erasmus, omdat ze voornamelijk opzoek zijn naar sterk gemotiveerde leerlingen. Hoe zo een gemiddeld cv eruit ziet is lastig te zeggen. Je hebt gelukkig ook nog een toetsonderdeel, dus als je denkt goed te kunnen scoren op je toetsen dan maak je denk ik wel kans. 

Geloof dat het UvA dus totaal niet naar je cv kijkt, mocht je dat een geruststellender idee vinden.

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 7 gast(en)