Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 7 stemmen - gemiddelde waardering is 4.71
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale selectie geneeskunde EUR Rotterdam 2016
Dag allemaal! 

Ik zit er aan te denken om de decentrale selectie van Rotterdam te doen, heeft iemand daar al ervaringen mee? 

Weet iemand ook hoe zwaar de CV meetelt in de selectieprocedure?

Mvg,

Vincent Cool
Hoi! Ik heb vorig jaar meegedaan aan de decentrale selectie van Rotterdam, en de CV telt best zwaar mee.. Ik scoorde daar helaas niet zo veel punten op en was er de eerste ronde al meteen uit...

Wat heb jij ongeveer op je CV staan?

Succes alvast!
Ik wil ook naar Rotterdam en ben inderdaad ook bang voor mijn cv..iemand tips ?
Ahh dan misschien toch maar eerst de UvA proberen waar de CV niet zo zwaar mee telt en als ik niet word ingeloot heb ik tenminste nog een jaar om te werken aan mijn CV voor de decentrale selectie van het Erasmus haha.. Ik heb maar een half jaartje in een verzorgingstehuis gewerkt maar ze moesten helaas bezuinigen.. Misschien dat ik er vrijwillig ga werken later dit jaar

Student98, wat heb jij op je CV staan? Alles gerelateerd aan zorg of iets organisatorisch is goed (wel tenminste 4 uur per week)

Mvg,

Vincent
Hey! Ik twijfel tussen de decentrale selectie van Rotterdam of die van de VU, weet iemand een beetje wat het verschil is of zijn ze precies hetzelfde?
(21-10-2015, 10:22 PM)ChinChan schreef: Hey! Ik twijfel tussen de decentrale selectie van Rotterdam of die van de VU, weet iemand een beetje wat het verschil is of zijn ze precies hetzelfde?

Op het feit na dat hun data van deadlines en toetsen verschillen, zijn de selecties precies hetzelfde (en de regel van 7,5 en topsporters heeft de VU niet (gelukkig)).
(18-10-2015, 06:57 PM)VincO schreef: Ahh dan misschien toch maar eerst de UvA proberen waar de CV niet zo zwaar mee telt en als ik niet word ingeloot heb ik tenminste nog een jaar om te werken aan mijn CV voor de decentrale selectie van het Erasmus haha.. Ik heb maar een half jaartje in een verzorgingstehuis gewerkt maar ze moesten helaas bezuinigen.. Misschien dat ik er vrijwillig ga werken later dit jaar

Student98, wat heb jij op je CV staan? Alles gerelateerd aan zorg of iets organisatorisch is goed (wel tenminste 4 uur per week)

Mvg,

Vincent

Ik zou dan zeker niet voor de decentrale selectie van Rotterdam gaan.. Daarmee kom je helaas niet door de eerste ronde heen namelijk. Probeer t lekker bij de UvA, als je wordt geselecteerd hoera! en anders heb je nog een jaar om lekker te werken aan je CV en meer zekerheid om de studie van je dromen te doen Smile
Ik denk er ook aan om mee te doen in Rotterdam komend jaar. Vorig jaar niet geselecteerd bij de VU Sad

(15-11-2015, 11:43 PM)HilCop schreef:
(18-10-2015, 06:57 PM)VincO schreef: Ahh dan misschien toch maar eerst de UvA proberen waar de CV niet zo zwaar mee telt en als ik niet word ingeloot heb ik tenminste nog een jaar om te werken aan mijn CV voor de decentrale selectie van het Erasmus haha.. Ik heb maar een half jaartje in een verzorgingstehuis gewerkt maar ze moesten helaas bezuinigen.. Misschien dat ik er vrijwillig ga werken later dit jaar

Mvg,

Vincent

Ik zou dan zeker niet voor de decentrale selectie van Rotterdam gaan.. Daarmee kom je helaas niet door de eerste ronde heen namelijk. Probeer t lekker bij de UvA, als je wordt geselecteerd hoera! en anders heb je nog een jaar om lekker te werken aan je CV en meer zekerheid om de studie van je dromen te doen Smile

Ik wist niet dat er een eerste en tweede ronde is? Ik meen te hebben begrepen dat iedereen die de formuleren etc invult ook de toetsen maakt en adhv cv en toetsen krijg je een rangnummer.. Am i wrong?
(19-11-2015, 01:34 AM)nina1516 schreef: Ik wist niet dat er een eerste en tweede ronde is? Ik meen te hebben begrepen dat iedereen die de formuleren etc invult ook de toetsen maakt en adhv cv en toetsen krijg je een rangnummer.. Am i wrong?

Helaas wel
Het opsturen van die formulieren is de eerste ronde haha, daar worden de beste uit geselecteerd en die gaan dan door naar de tweede ronde waar je dan de toetsen maakt. Uiteindelijk telt de score die je in de eerste ronde hebt behaald en de score van de toetsen enzo in de tweede ronde samen mee voor de uiteindelijke score en zo je rangnummer

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)