Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Route B Erasmus of Utrecht?
Hey Uihara.

Ik heb zelf meegedaan aan de decentrale selectie geneeskunde op het Erasmus. Welliswaar niet dit jaar, maar het daar daarvoor (dus 2018/2019). Ook ik deed mee via route b en heb het helaas niet gehaald. Ik had niet zo heel veel op mn cv, omdat bij mij veel niet meetelde doordat er toen nog gold dat je het minimaal 1 jaar lang moest doen en 4 uur per week (weet niet of dat nog steeds zo is). Ik kende wel anderen persoonlijk die via route b zijn binnengekomen, 1 tje had echt een top cv, maar die andere twee weet ik niet zo. Eerlijk gezegd; ik vind de decentrale selectie van Erasmus heel vaag en raad het je niet aan. Ze maken ook veel fouten zo is iemand van ergens in plek eind 500 naar ongv eind 300 geplaatst waardoor ze alsnog is geplaatst, stel zij had geen bezwaar gemaakt? Snap je wat ik bedoel.

Een vriendin van mij heeft meegedaan aan Utrecht waar ze is geplaatst. Ze zei dat het best chill was en je niet moet letten op het aantal aanmeldingen. Hoe eerder je je aanmeldt hoe eerder je de stof krijgt om te leren. Als je de stof van binnenste buiten kent kun je praktisch 0 fouten maken. Dus in dat opzicht is Utrecht beter.

Wat ik je persoonlijk aanraadt is om mee te doen aan de selectie aan de UvA. Dit heb ik dit jaar gedaan en ben ruim binnen! Er is geen route a of b, ze kijken niet naar je cijfers of cv dus iedereen heeft evenveel kans. Relatief weinig aanmeldingen op veel plekken, dit jaar rond de 980 aanmeldingen en maar 850 ofso kwamen opdagen, en dat op 350 plekken. Je krijgt 10 dagen om te leren. Je leerstof bestaat uit circa 70 pagina's over een bepaald onderwerp in het Engels / Latijn en nog een aantal filmpjes. Pittig, maar als je het goed kent moet het lukken. Daarnaast heb je nog een biomedische toets op vwo kennis van bio na en sk en nog een ethisch medische toets. Goed te doen als je het mij vraagt.
Antwoord

Berichten in dit topic
Route B Erasmus of Utrecht? - door uihara - 21-04-2020, 06:17 PM
RE: Route B Erasmus of Utrecht? - door Jeroen1995 - 02-05-2020, 11:09 AM
RE: Route B Erasmus of Utrecht? - door uihara - 02-05-2020, 05:01 PM
RE: Route B Erasmus of Utrecht? - door F_Django - 19-05-2020, 11:02 AM
RE: Route B Erasmus of Utrecht? - door artisticway - 23-05-2020, 09:58 PM

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)