De volgende waarschuwingen zijn opgetreden:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 864 - File: showthread.php PHP 7.4.22 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 864 errorHandler->error

Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Route B Erasmus of Utrecht?
Hoi iedereen!

Ik ben dit jaar helaas niet door de tweede ronde van het LUMC heen. Ik ga dit jaar iets anders studeren (biofarmaceutische wetenschappen) en wil volgend jaar weer voor geneeskunde gaan. Ik zit nu te twijfelen welke universiteit ik moet proberen. 
Leiden ga ik niet meer proberen, aangezien de BMAT niet bij mij past, en dat een best wel grote weging heeft gehad op mijn rankingnummer jammer genoeg.

Rotterdam kijkt bij route B naar je CV en je toetsen, en ik doe ik nu al 1 jaar vrijwilligerswerk bij mijn lokale verpleeghuis (dus volgend jaar wordt dat 2 jaar). Ook ben ik van plan om iets organisatorisch te doen, en om voor nog een andere organisatie in de gezondheid vrijwilligerswerk te doen. Bij erasmus moet je namelijk 3 dingen op je CV zetten. Ben wel bang of dat goed komt, en hoe ik voor de toetsen moet leren aangezien ik nooit met de selectie van Rotterdam heb meegedaan. Een ander voordeel is dat er veel plekken zijn (410) en relatief weinig aanmeldingen (circa 1000)

Utrecht selecteert op basis van toets(en), waarvoor je je goed kan voorbereiden als je je vroeg genoeg aanmeldt. Ook hoef je niet iets voor je CV te doen, waardoor Utrecht gaat lukken als je je kennistoets goed voorbereidt. Wel zijn er iets minder plekken, met veel meer vraag (1800 mensen dit jaar dacht ik?) waardoor de kans kleiner is. 

Ook lijkt Rotterdam mij leuker, maar ik vraag mij echt af wat jullie ervaringen zijn en of het handig is om na een jaar te studeren voor Rotterdam of Utrecht te gaan.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Uihara
Antwoord

Berichten in dit topic
Route B Erasmus of Utrecht? - door uihara - 21-04-2020, 06:17 PM
RE: Route B Erasmus of Utrecht? - door Jeroen1995 - 02-05-2020, 11:09 AM
RE: Route B Erasmus of Utrecht? - door uihara - 02-05-2020, 05:01 PM
RE: Route B Erasmus of Utrecht? - door F_Django - 19-05-2020, 11:02 AM
RE: Route B Erasmus of Utrecht? - door artisticway - 23-05-2020, 09:58 PM

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)