Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geneeskunde studeren met HAVO
Hallo! Ja het kan. Ik ben vorig jaar voor Havo geslaagd en doe nu voltijd VWO op het VAVO. Voor de VU kun je aan Track A meedoen mits je voltijd VWO volgt, en aan track B als je deelcertificaten haalt. Als je voltijds doet ga in als het ware na 5Havo gelijk door naar 6Vwo. Bij deelcertificaten duurt het meestal nog 2/3 jaar na je havo examen voordat je mee kan doen aan de decentrale selectie. Het is maar hoe hoog jij de lat legt.

(01-12-2015, 07:09 PM)EsraBella schreef: Hee! ik heb ook eerst HAVO gedaan, daarna een heel VWO diploma gehaald.

Je kan op een VAVO deelcertificaten halen. Natuurkunde, Scheikunde, Wiskunde, Biologie en eventueel Engels en Nederlands.
Daarmee kan je door. Let wel op. Sommige universiteiten laten VAVO leerlingen echt alleen meedoen met een heel diploma in een jaar halen of als de deelcertificaten al behaald zijn (VU bijvoorbeeld). Dus als je in 2015/2016 examen doet, mag je pas deelnemen aan de decentrale selectie in 2016/2017. Zoek dit goed uit. Het heeft mij een jaar gekost helaas.

Ervaring heeft geleerd dat je meer aan VWO hebt dan aan HBO puur omdat je toch die deelcertificaten op VWO moet halen.

Succes!

Voor de VU kun je gewoon meedoen in 2015/2016 decentrale selectie als je Vwo VAVO voltijds volgt, of aan track B als je dit jaar alle deelcertificaten haalt.
Antwoord

Berichten in dit topic
Geneeskunde studeren met HAVO - door JMG - 17-10-2015, 07:58 PM

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)