Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 7 stemmen - gemiddelde waardering is 4.71
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale Selectie Geneeskunde Groningen 2016
Hey allemaal,

Ik heb mijzelf ingeschreven voor de decentrale selectie in Groningen, en aangezien ik er nog geen topic over zag, maak ik er nu maar even een aan.
Zijn er nog meer mensen hier op dit forum die zich ook voor Groningen hebben ingeschreven? Zijn er ook mensen hier die nu Geneeskunde in Groningen studeren?

Zelf vroeg ik me af hoe zwaar het CV meeweegt in Groningen, iemand die me daar wat meer inzicht in kan geven?

Momenteel mijn CV:
3 jaar gewerkt bij de Albert Heijn, twee jaar terug een stage gedaan in een ziekenhuis, sinds een half jaar werk ik 2-3 keer per week in een ziekenhuis, ik studeer momenteel Biomedische Wetenschappen, ik heb 2 EHBO cursussen gedaan, en beschik over een CPE certificaat. Daarnaast ga ik binnenkort een meeloopdag doen met een arts.

Hoe ver kom ik met een dergelijk CV?

Mochten er verder nog mensen zijn die hun ervaringen (bijvoorbeeld over het verloop van de decentrale selectie of hun learning community) willen delen, dan is dat natuurlijk altijd welkom!  Big Grin

Romanista
Waar studeer je BMW?Smile
(24-11-2015, 02:22 PM)larathr schreef: Waar studeer je BMW?Smile

In Utrecht. Ik had vorig jaar in Utrecht ook decentrale selectie Geneeskunde gedaan, maar was toen niet geselecteerd. Dit jaar ga ik het dus proberen in Groningen. Smile
Hoe kan het dan dat je in Utrecht BMW doet als ik vragen mag?
Ik neem aan dat via de tweede loting niet kan aangezien er al veel meel aanmeldingen dan plaatsen waren voor de éérste loting. Ik studeer zelf BMW in Maastricht maar had het veel liever in Utrecht gedaan aangezien je daar lessen hebt met geneeskunde studenten (toch?)

Moge het ons allebei dit jaar wel lukken!
(26-11-2015, 12:17 AM)larathr schreef: Hoe kan het dan dat je in Utrecht BMW doet als ik vragen mag?
Ik neem aan dat via de tweede loting niet kan aangezien er al veel meel aanmeldingen dan plaatsen waren voor de éérste loting. Ik studeer zelf BMW in Maastricht maar had het veel liever in Utrecht gedaan aangezien je daar lessen hebt met geneeskunde studenten (toch?)

Moge het ons allebei dit jaar wel lukken!

Hoe het precies zit, geen idee haha. Ik had me nadat ik niet geplaatst was voor Geneeskunde me gewoon aangemeld voor BMW in Utrecht. De studieadviseur van BMW aan de UvA vertelde mij destijds dat er elk jaar in heel Nederland ruim voldoende plek is voor het aantal aanmeldingen dat men krijgt voor de studie Biomedische Wetenschappen. Hij adviseerde mij me gewoon aan te melden waar ik het liefste wilde, en als je daar dan niet geplaatst zou worden, je dat ergens anders wel gedaan zou worden. 
Dus tja, het was gewoon kwestie van loting (eigenlijk gewoon geluk hebben dus), denk ik.

Wat betreft studeren met geneeskunde studenten, dat klopt deels. Beide studies zijn aan het UMC Utrecht, dus je hebt inderdaad in hetzelfde gebouw les en krijgt ook van docenten Geneeskunde les, maar het is niet dat we samen in één collegezaal les hebben, hoor, haha.  Tongue

En hopelijk lukt het ons inderdaad wel dit jaar! Heb jij je ook ingeschreven voor Groningen?
Ik ben nu tweedejaars in Groningen. Toen ik decentrale selectie deed (weet niet of er iets is veranderd) was CV niet echt belangrijk. Je doet de eerste dag een toets waarmee je in principe al gelijk geselecteerd kan worden of afvalt. Deze toets gaat over de leerstof die je opgestuurd krijgt. Hierna maak je een toets over professionaliteit, motivatie etc. en aan de hand hiervan vallen er weer wat mensen af. Hierna kijken ze pas naar je Portfolio (CV, certificaten, aanbevelingen) en ik heb alleen gehoord dat mensen een erg goed CV hadden waardoor ze gelijk werden geselecteerd en de rest moest allemaal naar de tweede ronde.
Ik studeer ook BMW (aan de RUG) en ga dit jaar meedoen met de decentrale selectie! Toevallig  Cool
Weet je al welke community je gaat kiezen?
Ik weet dat je voor Maastricht ook een portfolio moet maken en op de site kun je exact zien wat je daarvoor in moet vullen.
Voor Groningen heb ik dit eigenlijk niet kunnen vinden. Weet iemand meer over de inhoud van/eisen aan het portfolio?
Je krijgt meer een soort bestand waarin je al je gegevens, cijfers, prestaties, cv, motivatie, aanbevelingen etc moet invullen. Je hoeft er dus niet zelf eentje in elkaar te zetten.
Oké, op die manier, bedankt Smile
Heb jij toevallig nog zo'n leeg bestand van een voorgaand jaar? Zou je die willen delen?

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)