Forum Decentrale Selectie Geneeskunde
Decentrale Selectie Geneeskunde Utrecht 2017 - Afdrukversie

+- Forum Decentrale Selectie Geneeskunde (https://www.decentralegeneeskunde.nl/forum)
+-- Forum: Geneeskunde in Nederland (https://www.decentralegeneeskunde.nl/forum/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Forum: Decentrale selectie geneeskunde (https://www.decentralegeneeskunde.nl/forum/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Topic: Decentrale Selectie Geneeskunde Utrecht 2017 (/showthread.php?tid=76)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Decentrale Selectie Geneeskunde Utrecht 2017 - Victory - 03-10-2016

Bij deze een algemene groep voor de decentrale selectie in Utrecht.

RE: Decentrale Selectie Geneeskunde Utrecht 2017 - CCC - 04-10-2016

Heb me ook ingeschreven in Utrecht!

RE: Decentrale Selectie Geneeskunde Utrecht 2017 - Studente20 - 05-10-2016

Ik ook! Spannend Smile

RE: Decentrale Selectie Geneeskunde Utrecht 2017 - Mrsbean - 10-10-2016

Ik ook! Shy
Hebben jullie een tweede keus?

RE: Decentrale Selectie Geneeskunde Utrecht 2017 - Jessie23 - 18-10-2016

Ik twijfel nog tussen Utrecht en Rotterdam. Mijn cv is namelijk niet zo denderend :/
Ik zit overigens ook te kijken naar farmacie. Lijkt me ook een superleuke studie, alleen staat het wel bekend als een zware studie.

Weet iemand overigens wat de communicatietoets precies inhoudt? Moet je dan een gesprek voeren met iemand van de universiteit?

RE: Decentrale Selectie Geneeskunde Utrecht 2017 - AMC-UvA - 18-10-2016

De communicatietoets bestaat uit het kijken van verschillende filmfragmenten waarin een arts contact heeft met een patiënt. Wanneer bijvoorbeeld een patiënt opeens fluistert dat hij weleens urineverlies heeft, was er een vraag waarom hij ineens zachter gaat praten. Dat is dan natuurlijk uit schaamte. De communicatietoets gaat je zeker lukken, dat is het probleem niet.

RE: Decentrale Selectie Geneeskunde Utrecht 2017 - CCC - 19-10-2016

(18-10-2016, 08:30 AM)---Diablo--- schreef: De communicatietoets bestaat uit het kijken van verschillende filmfragmenten waarin een arts contact heeft met een patiënt. Wanneer bijvoorbeeld een patiënt opeens fluistert dat hij weleens urineverlies heeft, was er een vraag waarom hij ineens zachter gaat praten. Dat is dan natuurlijk uit schaamte. De communicatietoets gaat je zeker lukken, dat is het probleem niet.

Weet je misschien ook nog hoe de kennistoets eruit zag qua vraagstelling? Moest je dingen vooral letterlijk weten of gingen ze meer kijken naar je inzicht?

RE: Decentrale Selectie Geneeskunde Utrecht 2017 - AMC-UvA - 19-10-2016

Dat durf ik niet zo stellig te zeggen. De leerstof besloeg ook anatomie, dus kwamen er ook zeker 'weetvragen' in, maar ook lastigere afbeeldingen die je nog niet eerder had gezien. Over de fysiologie werden dacht ik overwegend inzichtvragen gesteld. Maar nogmaals: ik vind het lastig er wat over te zeggen. Het waren 80 vragen in maar 1,5 uur, dus de toets zelf is een beetje een wazige vlek in mijn geheugen.

RE: Decentrale Selectie Geneeskunde Utrecht 2017 - CCC - 21-10-2016

(19-10-2016, 10:18 PM)---Diablo--- schreef: Dat durf ik niet zo stellig te zeggen. De leerstof besloeg ook anatomie, dus kwamen er ook zeker 'weetvragen' in, maar ook lastigere afbeeldingen die je nog niet eerder had gezien. Over de fysiologie werden dacht ik overwegend inzichtvragen gesteld. Maar nogmaals: ik vind het lastig er wat over te zeggen. Het waren 80 vragen in maar 1,5 uur, dus de toets zelf is een beetje een wazige vlek in mijn geheugen.

Oh bedankt voor de hulp! Weet je misschien nog wel of je ook alle Latijnse anatomische termen moest weten?

RE: Decentrale Selectie Geneeskunde Utrecht 2017 - AMC-UvA - 21-10-2016

Je moet de Latijnse namen weten. In 2015 kregen we dit als informatie:

De kennistoets gaat over geselecteerde onderwerpen van de vakgebieden anatomie en fysiologie. Deze onderwerpen bereiden voor op het eerste blok van de bacheloropleiding, Vorm & Functie. De onderwerpen die dit jaar (dat slaat dus op 2015, ik weet niet wat de onderwerpen voor 2016-2017 zullen zijn) getoetst worden zijn bewegingsleer en thorax, longen en hart voor anatomie en het cardiovasculaire systeem voor fysiologie.

Alle studiestof is in het Engels. De toets wordt in het Nederlands afgenomen. Het gaat er dus om de inhoud van de stof te kennen en te begrijpen. De kennistoets is pittig en duurt anderhalf uur. Om goed voorbereid aan de toets te beginnen adviseren wij om minimaal een week te besteden aan het bestuderen van de studiestof. Wij bieden de studiestof digitaal aan zodat iedereen over dezelfde stof kan beschikken en niet zelf de boeken hoeft te kopen.

Alles uit de opgegeven pagina’s kan worden bevraagd. Voor anatomische structuren zullen wij de officiële anatomische termen gebruiken. Deze zijn in het Latijn. Echter, de Engelse nomenclatuur is een ‘verengelsing’ van het Latijn. Bv. arteria coronaria wordt coronary artery.
Voor de stukjes “In the clinic” uit Gray's anatomy geldt dat deze gelezen en begrepen moeten worden.