Forum Decentrale Selectie Geneeskunde
Decentrale Selectie Geneeskunde Nijmegen 2017 - Afdrukversie

+- Forum Decentrale Selectie Geneeskunde (https://www.decentralegeneeskunde.nl/forum)
+-- Forum: Geneeskunde in Nederland (https://www.decentralegeneeskunde.nl/forum/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Forum: Decentrale selectie geneeskunde (https://www.decentralegeneeskunde.nl/forum/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Topic: Decentrale Selectie Geneeskunde Nijmegen 2017 (/showthread.php?tid=73)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Decentrale Selectie Geneeskunde Nijmegen 2017 - Annepien - 03-10-2016

Hee,

Zijn er nog meer mensen die zich al hebben aangemeld voor de decentrale in Nijmegen?

RE: Decentrale Selectie Geneeskunde Nijmegen 2017 - Jamjarsful - 03-10-2016

Nope, ben nog aan het twijfelen tussen een aantal universiteiten.

RE: Decentrale Selectie Geneeskunde Nijmegen 2017 - floor - 04-10-2016

(03-10-2016, 07:04 PM)Annepien schreef: Hee,

Zijn er nog meer mensen die zich al hebben aangemeld voor de decentrale in Nijmegen?

Jaa, ik vanmiddag!
Weet jij wat er nu precies gaat gebeuren?

RE: Decentrale Selectie Geneeskunde Nijmegen 2017 - Annepien - 04-10-2016

(04-10-2016, 08:04 PM)floor schreef:
(03-10-2016, 07:04 PM)Annepien schreef: Hee,

Jaa, ik vanmiddag!
Weet jij wat er nu precies gaat gebeuren?

Leuk! Ik denk dat we over een tijdje de huiswerkopdracht krijgen. En 18 maart hebben we die twee toetsen..

RE: Decentrale Selectie Geneeskunde Nijmegen 2017 - surayajubar - 07-11-2016

Yesss ik heb me ook al ingeschreven voor nijmegen!
we krijgen rond 15 tot 18 januari de huiswerkopdracht die 18 februari af moet zijn. 18 maart is er dan een kennistoets en nog een toets waarbij je bij bepaalde situaties moet zeggen wat je in dat geval zou doen (als ik het goed begrepen heb)

RE: Decentrale Selectie Geneeskunde Nijmegen 2017 - Annepien - 16-11-2016

Hebben jullie al nagedacht over wie jullie vragen om referenties te schrijven voor de hwopdracht?

RE: Decentrale Selectie Geneeskunde Nijmegen 2017 - Nantes5 - 06-12-2016

(16-11-2016, 08:10 PM)Annepien schreef: Hebben jullie al nagedacht over wie jullie vragen om referenties te schrijven voor de hwopdracht?

Hoi Annepien!
Ik zou me niet al te druk maken over die huiswerkopdracht. Ik had vorig jaar mijn moeder, vader en werkgever. De toetsen zijn doorslaggevend voor je rangnummer. Ik ben vorig jaar binnengekomen met rangnummer 147.

RE: Decentrale Selectie Geneeskunde Nijmegen 2017 - surayajubar - 07-12-2016

(06-12-2016, 06:11 PM)Nantes5 schreef:
(16-11-2016, 08:10 PM)Annepien schreef: Hebben jullie al nagedacht over wie jullie vragen om referenties te schrijven voor de hwopdracht?

Hoi Annepien!
Ik zou me niet al te druk maken over die huiswerkopdracht. Ik had vorig jaar mijn moeder, vader en werkgever. De toetsen zijn doorslaggevend voor je rangnummer. Ik ben vorig jaar binnengekomen met rangnummer 147.

Hoe bevielen de toetsen? Waren ze te doen en wat had je qua voorbereiding gedaan? Heb je misschien ook een voorbeeld vraag van beide toetsen? Ben wel benieuwd wat me staat te wachten, sorry voor de vele vragen hahaha.

RE: Decentrale Selectie Geneeskunde Nijmegen 2017 - Bas.vkr - 08-12-2016

Ik heb vorig jaar meegedaan met de selectie van Nijmegen. De toets is prima te doen, MITS je de BINAS goed doorneemt en uit je hoofd leert eigenlijk. De gouden tip is echt leer die Binas. Ik heb de selectie helaas niet gehaald, de communicatie toets had ik overigens wel makkelijk gehaald, dat moet voor iedereen ook wel te doen zijn denk ik!

RE: Decentrale Selectie Geneeskunde Nijmegen 2017 - Dagmar - 09-12-2016

Hii,

Ik denk dat ik mij ook ga aanmelden voor Nijmegen. Ik vraag me alleen erg af hoe lastig de toets over arts affiniteit gaat worden. Ik ben namelijk niet geweldig goed op school en wil me daarom vooral focussen om mijn "sociale skills". De site van Nijmegen zelf zegt dat de toets over arts affiniteit en de BNS-toets even zwaar meetellen en ik denk dat dat in mijn voordeel is. Weet iemand welk niveau verwacht kan worden voor de arts affiniteiten toets, was het lastig? Of dat je kunt oefenen? Ik was laatst in Utrecht, daar zeiden eerste jaars dat hun communicatietoets een eitje was.. Zijn er misschien ook andere uni's die jullie mij evt aanraden waar ze veel naar je sociale vaardigheden kijken?

Verder vraag ik me ook af hoe zwaar de huiswerkopdracht meetelt, je wordt enkel beoordeeld als O/V. Maar is het dan zo dat als je een onvoldoende haalt, je gelijk af valt?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!