Forum Decentrale Selectie Geneeskunde
CCVX - Afdrukversie

+- Forum Decentrale Selectie Geneeskunde (https://www.decentralegeneeskunde.nl/forum)
+-- Forum: Geneeskunde in Nederland (https://www.decentralegeneeskunde.nl/forum/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Forum: Decentrale selectie geneeskunde (https://www.decentralegeneeskunde.nl/forum/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Topic: CCVX (/showthread.php?tid=55)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

RE: CCVX - BleedingOut - 31-12-2016

(30-12-2016, 11:16 PM)Mafate schreef: Ik heb op 1 december het Natuurkunde tentamen gemaakt (UvA) en heb de uitslag nog niet gekregen.

Het tentamen ging o.a. over optica, druk, krachten tekenen, trillingen, het vallen met/zonder parachute, formules waarbij je met log moet rekenen, uit een formule de eenheid van iets afleiden, en héél veel omrekenen (kg/m3 omrekenen naar gram/nm3 met verplicht 8 significante cijfers en dat soort shit) dus t is handig hier een trucje voor te leren zodat je hier niet veel tijd mee verliest.
Als je vragen hebt over de ccvn mag je me een berichtje sturen.

Ik ben dus gelukkig niet de enigste haha! Ik heb natuurkunde en scheikunde (29nov) gemaakt en had beide dinsdag nog niet binnen, ik ben nu op vakantie in Zweden dus zal 7 jan pas weer kunnen kijken...

Ik vond natuurkunde héél makkelijk! Scheikunde vond ik wat lastig dus daar twijfel ik over...

RE: CCVX - Mafate - 04-01-2017

Nog een fijne vakantie! Hoop dat er in die omgeving wat sneeuw ligt Smile
Ik vond natuurkunde ook best meevallen, alle onderwerpen waar ik slecht voor had geleerd (oude examenstof) hadden ze geschrapt, maar ik was zo ongelooflijk nerveus dat ik echt veel domme fouten maakte.
Kreeg vanmorgen de brief met de uitslag, een zes! Zo blij dat hij niet opnieuw hoeft, en m'n vader (natuurkundeleraar) is ook dik tevreden haha Smile
Laat je het weten wanneer je iets binnen hebt?

RE: CCVX - BleedingOut - 04-01-2017

(04-01-2017, 06:09 PM)Mafate schreef: Nog een fijne vakantie! Hoop dat er in die omgeving wat sneeuw ligt Smile
Ik vond natuurkunde ook best meevallen, alle onderwerpen waar ik slecht voor had geleerd (oude examenstof) hadden ze geschrapt, maar ik was zo ongelooflijk nerveus dat ik echt veel domme fouten maakte.
Kreeg vanmorgen de brief met de uitslag, een zes! Zo blij dat hij niet opnieuw hoeft, en m'n vader (natuurkundeleraar) is ook dik tevreden haha Smile
Laat je het weten wanneer je iets binnen hebt?
Gefeliciteerd!! Smile Heel fijn om het in één keer te halen! Moet je nog andere voortentamens maken of heb je nu alle vakken behaalt?

Er ligt genoeg sneeuw haha, nu ruim een meter dus daar komen we wel mee door Wink

Wat mijn uitslag betreft; ik woon nu ook in Zweden voor een jaar dus mijn familie gaat straks terug naar Nederland en ik ga terug naar mijn gastgezin in Zweden. Ik krijg het dus te horen van m'n ouders als er post is, op z'n vroegst zaterdag want dan zijn ze weer thuis… Maar verwacht het eigenlijk ook al wel binnen te hebben…

RE: CCVX - Mafate - 05-01-2017

Wat tof dat je in Zweden woont! Is het voor een jaar of woon je er al langer? En studeer je daar ook?
Ik doe dit jaar nog in 4 vakken examen, en dit was m'n enige ccvx tentamen. Vind het wel fijn dat ik nu verder op wiskunde, bio of scheikunde een onvoldoende mag halen omdat die vakken in m'n profiel zitten Smile
Reis je trouwens voor elk ccvx tentamen en de decentrale selectie terug naar NL?
Als je wil mag je ook in een privé berichtje reageren, anders worden de posts een beetje off-topic haha

RE: CCVX - BleedingOut - 07-01-2017

Zojuist de uitslag te horen gekregen en ik ben én voor natuurkunde (7) én voor scheikunde (6) geslaagd!

RE: CCVX - Mafate - 08-01-2017

Yess wat super goed!! Gefeliciteerd Smile

RE: CCVX - BleedingOut - 11-01-2017

Goedemorgen!

Weet iemand hoe het zit met het invoeren van de CCVX certificaten in studielink?

Ik heb nu mijn hbo propedeuse en alle vier de testimoniums via het CCVX behaald (biologie, scheikunde, natuurkunde en wiskunde b) echter kom ik er maar niet achter hoe ik deze in studielink moet invoeren zodat ik voldoe aan de toelatingseisen. 

Mijn hbo propedeuse staat natuurlijk al standaard in studielink vermeldt. Helaas lukt het mij met de CCVX testimoniums niet. Op studielink kan je kiezen voor deelcertificaten echter staat op de site van het CCVX duidelijk vermeldt dat CCVX testimoniums NIET te vergelijken zijn met vwo deelcertificaten, daarnaast heb ik al mijn testimoniums verspreid behaald over 1,5 jaar en heb ik dus niet 1 diploma datum terwijl ik wel maar 1 diplomadatum voor verschillende vakken en niet opnieuw een deelcertificaat kan invoeren onder een andere diploma datum.

Ik heb al contact gehad met verschillende service desks van het EUR (waar ik selectie ga doen) echter lijkt het alsof niemand er een antwoord op heeft... Het laatste wat ze mij hebben aangeraden is het in te voeren als een colloquium doctum / toelatingsonderzoek 21+, wat ergens logisch is omdat het CCVX testimonia uitreikt welke een examen vervangen (zoals een colloquium doctum doet) echter ben ik geen 21 en ook met een colloquium doctum kan je maar één diplomadatum invoeren. Ik ben er niet zeker van of het zo goed zit, en wil niet door zoiets stoms mijn opleidingsplaats mislopen!

Ik hoop dat iemand mij kan helpen Smile

RE: CCVX - Ch1 - 11-02-2017

Hi,

Momenteel zit ik in 6vwo met het profiel E&M, maar ik zou graag geneeskunde willen studeren en daarvoor moet ik na, sk en bio halen. Ik twijfel tussen VAVO of zelfstudie+cursus en dan CCVX-examens... Ik zou ook graag volgend jaar al willen meedoen met een decentrale selectie, maar ik realiseer me dat je dan waarschijnlijk (in het geval van VAVO) nog niet alles van de stof hebt gehad. Iemand hier ervaring mee?

Voor de mensen die het via CCVX hebben gedaan; hoe heb je je voorbereid en hoe lang ongeveer? Heb je ook een cursus gevolgd? (welke methodes, etc.)

*Btw voor mij is het al lang geleden dat ik na, sk en bio heb gehad (klas 3 voor het laatst), dus ik begin echt vaanf 0 zegmaar.

RE: CCVX - BleedingOut - 11-02-2017

(11-02-2017, 06:46 PM)Ch1 schreef: Hi,

Momenteel zit ik in 6vwo met het profiel E&M, maar ik zou graag geneeskunde willen studeren en daarvoor moet ik na, sk en bio halen. Ik twijfel tussen VAVO of zelfstudie+cursus en dan CCVX-examens... Ik zou ook graag volgend jaar al willen meedoen met een decentrale selectie, maar ik realiseer me dat je dan waarschijnlijk (in het geval van VAVO) nog niet alles van de stof hebt gehad. Iemand hier ervaring mee?

Voor de mensen die het via CCVX hebben gedaan; hoe heb je je voorbereid en hoe lang ongeveer? Heb je ook een cursus gevolgd? (welke methodes, etc.)

*Btw voor mij is het al lang geleden dat ik na, sk en bio heb gehad (klas 3 voor het laatst), dus ik begin echt vaanf 0 zegmaar.

Hooihooi!
Ik heb 4 examens (wb, bio, sk, na) bij het ccvx gedaan en allemaal in 1x gehaald!

Mijn situatie was als volgt: Ik slaagde schooljaar 2014/2015 van de havo, studiejaar 2015/2016 ging ik pedagogiek studeren (hbo) om mijn hbo-p te halen en daarnaast was mijn doel uiterlijk 15 jan 2017 al mijn certificaten behaalt te hebben. Hiervoor heb ik wb in dec 2015 gedaan, bio in juli 2016 en sk&na in november 2016. Ik heb ze allemaal gelukkig gehaald (al was het voor mij niet noodzakelijk aangezien ik selectie doe bij de EUR en ik tot 1 augustus 2017 de tijd heb om mijn deficiënties weg te werken!). 

Ik heb alle vakken gedaan via zelfstudie van het NHA (niet aan te raden trouwens; echt complete chaos!), bij het NHA kan je kiezen uit drie niveau's: heel vwo, 5&6 vwo of alleen het examenjaar. Ik heb 5&6 vwo gedaan aangezien ik van de havo kwam en daar de vakken wel had en dus genoeg basiskennis had! Ik heb gemiddeld gezien 3 maanden nodig voor een vak (en dat houdt dan in 3 maanden geen leven hebben als je daarnaast ook nog een studie doet zoals ik met biologie en wiskunde b had!), en dat terwijl het echt de vakken zijn waar ik heel goed in ben (voor eindexamens havo: sk = 9,4, wb = 8,9, na = 8,8 en bio 6,6). 

Ten eerste vraag ik me af wat je plan voor volgend jaar is; ga je alleen die vakken doen of ook nog een studie ernaast? 
De vavo is natuurlijk een prima optie (zeker omdat je maar drie vakken hoeft en dat in 1 jaar prima is te redden) maar aan welke uni wil je geneeskunde gaan studeren? Want als je in 2018/2019 wilt beginnen met studeren vereisen sommige universiteiten dat je voor 15 januari 2018 al je deelcertificaten hebt behaalt. Hou daar dus rekening mee als je de vavo wilt doen. 
Als je goed bent in zelfstudie zou ik je het CCVX aanraden aangezien je het dan waarschijnlijk red voor 15 januari 2018 (1 in juli en 2 vakken in november/december). Daarnaast zou ik dan gaan studeren met gewone schoolboeken, dus vraag even bij je middelbare school welke boeken zij gebruiken voor bio, sk en na en vraag of je die misschien (voor een vergoeding) kan lenen! Dat doen ze vaak wel! En dan inderdaad gewoon beginnen bij 4 vwo en alles uitwerken. 

Als je nog vragen hebt; vraag maar raak! Smile  Goodluck

RE: CCVX - Labise - 08-03-2017

Hallo allemaal!

Ik ben een eerstejaars student aan de uni, maar ik heb na lang wikken en wegen toch besloten te stoppen met mijn studie. Nou wil ik eigenlijk heel graag geneeskunde studeren in Nijmegen, maar ik heb en EM/CM profiel gedaan dus ik heb nog het een en ander in te halen... ik heb ook een paar vragen waarvan ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden Smile

-Ik moet scheikunde, natuurkunde en biologie doen. Is dit haalbaar binnen 1 jaar met nog een bijbaantje oid ernaast?

-Op mijn VWO-lijst had ik gemiddeld net iets lager dan een 8 gehaald vorig jaar. Stel dat ik voor de CCVX bio nat en sk gemiddeld een goed cijfer haal, telt dat dan nog als Cum Laude of niet?

-Beetje off-topic, maar weet iemand hoe het zit met de lening? Ik heb nu natuurlijk een jaar aan studielening weggegooid en moet nog minimaal 6 jaar studeren als dit gaat lukken... ga ik niet ontzettend in de problemen komen over een half jaar?

Alvast bedankt en fijne dag!