Forum Decentrale Selectie Geneeskunde
CCVX - Afdrukversie

+- Forum Decentrale Selectie Geneeskunde (https://www.decentralegeneeskunde.nl/forum)
+-- Forum: Geneeskunde in Nederland (https://www.decentralegeneeskunde.nl/forum/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Forum: Decentrale selectie geneeskunde (https://www.decentralegeneeskunde.nl/forum/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Topic: CCVX (/showthread.php?tid=55)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

RE: CCVX - lisaa - 01-05-2018

Hopelijk heb je toch nog een voldoende gehaald dan! Maar in het ergste geval zal je het in juli nog een keer moeten maken. Je kunt als het goed is gewoon uitstel aanvragen bij je uni (dat heb ik namelijk ook gedaan). Kwamen er oude examenopdrachten in voor zover jij weet? Want daar bestaat meestal het grootste gedeelte van ccvn uit. En hoelang heb jij gedaan om je voor te bereiden op het ccvn examen?

RE: CCVX - Dreh - 02-05-2018

@plo09 staatsexamens oefenen heb je niet veel aan. Je moet echt ccvx examens oefenen en de “stijl” eigenmaken.

RE: CCVX - sannexoxo - 02-05-2018

Ik heb ook natuurkunde gedaan vorige week. Ik vond hem bizar moeilijk, heb sowieso een onvoldoende... Ik had ook niet verwacht dat ik het in 1 keer ging halen. Ik vond het examen niet vergelijkbaar qua moeilijkheidsgraad met de tentamens die ze online hebben gezet. Daar zaten relatief makkelijke onderwerpen in. Lichtbreking had ik niet verwacht, in de andere drie tentamens zaten ze ook niet. Jammer dat het niveau zo verschillend is, erg flauw. Als ik zo’n tentamen had gehad, had ik wel een voldoende gehaald. Nu ga ik vol goede moed het in juli nog eens proberen.

En voor degenen die benieuwd zijn naar oude examenopgaven, ja ze zitten er wel in. Ze zijn echt van jaren terug. En zelf had ik veel examens doorgenomen, maar heb niet zoveel daarvan onthouden. Ik herkende wel wat vragen, maar de antwoorden niet.

RE: CCVX - lisaa - 02-05-2018

@dreh Zelf zie ik weinig verschil tussen een ccvn examen en normaal natuurkunde examen als ik opdrachten maak. Dus wat zijn dan van die cruciale verschillen waardoor je voor je ccvx wel goed kunt scoren als je daar meer mee oefend? Heeft iemand nog ccvx examens van 2018 trouwens? @Sanne Jaren terug als in 1980 ofzo ;')?

RE: CCVX - K024 - 02-05-2018

Ik heb een stuk of 8 CCVN oefententamens gemaakt en dit tentamen was echt niet vergelijkbaar. Mijn docent heeft het tentamen ook gemaakt en zelfs hij zei dat dit het moeilijkste tentamen in jaren was.. Dus ben benieuwd, wie weet doen ze iets met de normering Smile

RE: CCVX - sannexoxo - 02-05-2018

@lisaa, examens zo rond de 2000 denk ik. Ik zal ze echt allemaal moeten nagaan om te kijken waar ze ook alweer vandaan kwamen. Maar er kwamen geen examenopgaven van vorig jaar of een paar jaar geleden. Ik heb als het goed is nog het examen van april thuis liggen. Moet ik hem naar je sturen?
@K024, hoe kom je aan 8 ccvn tentamens? Ik kon er maar drie online vinden.

@Sanne ja graag!

Denken jullie dat ze het volgend examen dan makkelijker gaan maken omdat deze zo slecht gemaakt is? Ik denk het niet (want ze verdienen alleen meer geld als mensen moeten herkansen) maar hoop het stiekem wel.

RE: CCVX - K024 - 02-05-2018

@sanne ik heb een cursus gedaan en kreeg daar oefententamens bij. Ik hoop dat de volgende makkelijker word, maar laten we eerst maar eens wachten op de uitslag! Wie weet is er wel een wonder gebeurdSmile

@K024 welke cursus heb je gedaan? Wismon?

RE: CCVX - elcris72 - 02-05-2018

sannexoxo, heb je je resultaten voor het biologie-examen eerder dan 14 januari ontvangen? hoe lang duurde het van je examen totdat ze je de resultaten toestuurden?