Forum Decentrale Selectie Geneeskunde
Decentrale selectie geneeskunde VUMC 2016 - Afdrukversie

+- Forum Decentrale Selectie Geneeskunde (https://www.decentralegeneeskunde.nl/forum)
+-- Forum: Geneeskunde in Nederland (https://www.decentralegeneeskunde.nl/forum/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Forum: Decentrale selectie geneeskunde (https://www.decentralegeneeskunde.nl/forum/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Topic: Decentrale selectie geneeskunde VUMC 2016 (/showthread.php?tid=48)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46

Decentrale selectie geneeskunde VUMC 2016 - Soo - 17-10-2015

Wie doen er mee met de decentrale selectie van de VU dit jaar? Smile

Ik doe mee in track B, ik heb vorig jaar meegedaan aan die van de UvA maar het was toen helaas niet gelukt..

Hoop dat er wat mensen aansluiten bij deze forum Smile

(ook voor mensen van track A haha)

RE: Decentrale selectie geneeskunde VUMC 2016 - ChinChan - 21-10-2015

Hey! Ik twijfel tussen de decentrale selectie geneeskunde van de VU en die van Rotterdam.. Weet jij wat het verschil is? Ze lijken zo op elkaar..

RE: Decentrale selectie geneeskunde VUMC 2016 - Essie - 10-11-2015

Ik ga waarschijnlijk meedoen aan track B van de VU. Vind het hartstikke spannend!

Mag ik vragen wat jij op je cv hebt staan en waarom je voor de VU hebt gekozen? (wild gokje is dat je van Amsterdam houdt)

RE: Decentrale selectie geneeskunde VUMC 2016 - Soo - 10-11-2015

Ah chill!! Eindelijk een lotgenoot haha

Ik kom uit Amsterdam, dus vandaar haha Smile

Ik heb vrijwilligerswerk gedaan in een bejaardentehuis en ik meld me nu op mijn studie aan voor allerlei commissies enzo haha.. enige punt is dan wel dat ik het nog niet "minimaal 1 jaar, 4 uur in de week" doe.. Vrijwilligerswerk doe ik gelukkig al een tijdje.. Hoop dat ze die commissies als bestuurlijke ervaring meenemen in de punten, anders wordt t het ErasmusMC volgend jaar.

Wat heb jij op je CV? En waarom doe jij mee aan die van de VU?

Oja, en ik zat in de leerlingenraad van mijn middelbare school Smile

Is dit de eerste decentrale selectie waar jij aan mee doet trouwens?

RE: Decentrale selectie geneeskunde VUMC 2016 - Essie - 11-11-2015

Inderdaad, eindelijk een lotgenoot! Ik ben ook nog niemand tegengekomen die aan de VU aan track B meedoet.

Netjes!

Mijn CV is de reden dat ik mee doe aan de selectie van het VUmc en op mijn cv heb ik:
2 zomers achter elkaar in de klinische farmacie van het ziekenhuis gewerkt, 1,5 jaar bij de AH achter de kassa, maart tot op heden in de stadsschouwburg, 8 maanden vrijwilligerswerk in het bejaardentehuis (ik ben nu weer van plan te beginnen , meer voor het idee), ik zit in de onderwijscommissie van mijn studie, ik schaduw nu ongeveer al 1 jaar een sportinstructrice tijdens groepslessen in de sportschool 2x per week, ik heb in de LSD commissie gezeten op mijn middelbare school en volgens mij was dat het (helaas!!!).

Ik ben vorig jaar niet aangenomen in Nijmegen...

Wat studeer je nu? Ik biomedische wetenschappen in Maastricht en als ik niet word aangenomen ga ik hiermee verder aan de UvA of VU.

RE: Decentrale selectie geneeskunde VUMC 2016 - Soo - 12-11-2015

Haha wij zijn er misschien ook een beetje erg vroeg bij..

Ziet er goed uit! Ah hoe was de selectie van Nijmegen?

Ik doe nu iets heel anders haha; econometrie haha.. Vind je Maastricht niet leuk genoeg om er te blijven?

RE: Decentrale selectie geneeskunde VUMC 2016 - Wishbone - 20-11-2015

Ik doe dit jaar weer mee, maar dit keer in track B.
Helaas was ik dit jaar uitgeloot bij Rotterdam, maar goed ik ga het niet opgeven in ieder geval haha!

RE: Decentrale selectie geneeskunde VUMC 2016 - Essie - 20-11-2015

(12-11-2015, 08:28 AM)Soo schreef: Haha wij zijn er misschien ook een beetje erg vroeg bij..

Ziet er goed uit! Ah hoe was de selectie van Nijmegen?

Ik doe nu iets heel anders haha; econometrie haha.. Vind je Maastricht niet leuk genoeg om er te blijven?

Bestond uit twee rondes (iedereen deed allebei de rondes dus er was geen afvalronde of dergelijke). Bij ronde 1 moesten we een huiswerkopdracht maken mbt referenties en een huiswerkopdracht aan de hand van een casus. Bij ronde 2 moesten we naar Nijmegen om een toets over biologie/natuurkunde/scheikunde op 6VWO niveau te maken (deze was wel ietsjes lastiger dan 6VWO niveau hoor) en een communicatietoets (deze was open, dus geen meerkeuze. De kennistoets was wel meerkeuze).
We waren de toetsdag in totaal 6 uur lang bezig met het maken van toetsen en dan heb je het ook helemaal gehad haha!

Ik vind Maastricht niet verkeerd, maar ik kom zelf uit het zuiden en wil toch liever op mezelf gaan wonen en Amsterdam trekt me heel erg  Big Grin
Ik had ook wel graag naar Utrecht gewild maar die selectie past minder goed bij me dan die van de VU (even afkloppen op hout)

----------

Is iemand van plan ergens aan een decentrale selectie cursus mee te doen?

RE: Decentrale selectie geneeskunde VUMC 2016 - Rmadrista - 21-11-2015

Yoo,

Heb zelf meegedaan aan de vorige selectie en studeer inmiddels Geneeskunde aan de VUMC. Heb daarbij veel gehad aan de hulp die ik kreeg aangeboden van een student op dit forum. Wil graag het zelfde doen voor degene die wat vragen hebben Smile. Stuur me gerust een PM en zal zsm proberen te reageren.

Rmadrista

RE: Decentrale selectie geneeskunde VUMC 2016 - Essie - 21-11-2015

Oh dat vind ik écht heel tof! Ben je via track A of B binnengekomen?
Hoe heb je de selectie ervaren, wat had je op je cv en welk(e) onderdeel(onderdelen) vond je het lastigste?