Forum Decentrale Selectie Geneeskunde
Decentrale selectie geneeskunde UvA / AMC 2016 - Afdrukversie

+- Forum Decentrale Selectie Geneeskunde (https://www.decentralegeneeskunde.nl/forum)
+-- Forum: Geneeskunde in Nederland (https://www.decentralegeneeskunde.nl/forum/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Forum: Decentrale selectie geneeskunde (https://www.decentralegeneeskunde.nl/forum/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Topic: Decentrale selectie geneeskunde UvA / AMC 2016 (/showthread.php?tid=46)

Decentrale selectie geneeskunde UvA / AMC 2016 - MvdVen - 08-10-2015

Hoi!!

Ben er een beetje vroeg bij, maar zijn er al mensen die weten dat ze mee willen doen aan de decentrale selectie geneeskunde van de UvA?

Heb begrepen dat het een lastige toets wordt in de eerste ronde van de selectie, heeft er iemand al tips ofzo? Iets van een boek lezen of is het misschien verstandig om eerst een jaartje biomedisch te doen om daarna pas mee te doen aan een decentrale selectie?

Groetjes,
Marieke

RE: Decentrale selectie geneeskunde UvA / AMC 2016 - HilCop - 13-10-2015

Hai! Ik ga het dit jaar proberen bij de UVA! Volgens mij kan je je niet echt voorbereiden op de toets van de eerste ronde, maar hier stond dat je je toch wel redelijk kan voorbereiden hierop:

http://decentralegeneeskunde.nl/ervaring-decentrale-selectie-geneeskunde-uva-2.html

(het boek "Medische basiskennis van F. Verstappen")

Ik ga eerst even dat boek in een bibliotheek opzoeken om te kijken of het (voor mij) uberhaupt zin heeft.. Ik ben niet zo van het lezen uit boeken haha

RE: Decentrale selectie geneeskunde UvA / AMC 2016 - MvdVen - 17-10-2015

Bedankt voor je antwoord! Ja had ik ook gelezen! Lijkt me wel een goede voorbereiding voor de eerste ronde, maar is het een groot boek? Zit nu in 6vwo en heb denk ik ook niet zo heel veel tijd om me voor te bereiden door mijn tentamenweek die in dezelfde week valt als de toets van de eerste romde.. Laat maar weten of het boek wat is, ik ga m ook ff zoeken in een bieb haha

RE: Decentrale selectie geneeskunde UvA / AMC 2016 - Soo - 17-10-2015

Hallo, ik had vorig jaar meegedaan en ik ben door de eerste ronde gekomen, maar helaas niet de tweede ronde.

De eerste ronde vond ik wel te doen, het is inderdaad een pittige en lange toets en je moet wel echt flink doorlezen! Maar dat is het dan ook wel.. Lees de tekst die je bij de vragen krijgt goed door (lees wel eerst ff de vraag) en denk dan gewoon heel logisch na. Probeer dingen in de tekst te markeren. Lees alleen de tekstjes boven de vraag. Als er verwezen wordt naar een tekst van 10 pagina's voor het beantwoorden van een vraag, lees die dan niet (zonde van je tijd voor 1 punt).

Tweede ronde kan ik jullie niet echt mee helpen haha, misschien wat video's op youtube checken over hoe je met patienten om moet gaan!

groetjes en heel veel succes alvast!

RE: Decentrale selectie geneeskunde UvA / AMC 2016 - MvdVen - 18-10-2015

Aaah dankjewel Soo!! Smile

Handige tips! Smile Bedankt! Ben benieuwd naar die toets.. Ik wil dat dit gewoon allemaal achter de rug is haha

RE: Decentrale selectie geneeskunde UvA / AMC 2016 - HilCop - 21-10-2015

Ik heb het boek gevonden! Heb m tweedehands gekocht voor 18 euro, het heeft 355 pagina's en t leest wel oke! Ik betwijfel alleen echt heel erg of je het boek wel echt nodig zult hebben.. Heb er maar 1 iemand over gehoord, en het is echt onmogelijk om dat hele boek te lezen. Hoor ook steeds vaker om mij heen dat je gewoon logisch na moet denken en de vragen goed moet lezen en dat het dan wel goed moet komen..

RE: Decentrale selectie geneeskunde UvA / AMC 2016 - MvdVen - 08-11-2015

HilCop, hoe vind je het boek? Raad je het aan om 'm te kopen?

RE: Decentrale selectie geneeskunde UvA / AMC 2016 - HilCop - 15-11-2015

Mwah, het is wel een handig boek maar ik ga er denk ik niet uit lezen.. Als je wilt kan je het boek van me overkopen haha

RE: Decentrale selectie geneeskunde UvA / AMC 2016 - HilCop - 20-11-2015

Hoi Janine! Smile

Heb het boek al verkocht aan Marieke, maar ik zag dat er nog wat exemplaren over zijn op bol.com Smile

Ziet er goed uit! Ook een stuk goedkoper dan die andere trainingen! Ik ga het ook overwegen haha

Het is niet echt specifiek voor de selectie van de UvA he?

RE: Decentrale selectie geneeskunde UvA / AMC 2016 - Marjolein - 03-01-2016

Heeft iemand enig idee hoeveel aanmeldingen er zijn?