Forum Decentrale Selectie Geneeskunde
Decentrale Selectie Geneeskunde Erasmus Rotterdam 2019-2020 - Afdrukversie

+- Forum Decentrale Selectie Geneeskunde (https://www.decentralegeneeskunde.nl/forum)
+-- Forum: Geneeskunde in Nederland (https://www.decentralegeneeskunde.nl/forum/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Forum: Decentrale selectie geneeskunde (https://www.decentralegeneeskunde.nl/forum/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Topic: Decentrale Selectie Geneeskunde Erasmus Rotterdam 2019-2020 (/showthread.php?tid=166)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Decentrale Selectie Geneeskunde Erasmus Rotterdam 2019-2020 - cornfieldchase - 25-10-2018

Hoi iedereen,

Er was nog geen topic voor de decentrale selectie van de EUR, dus hierbij heb ik er een aangemaakt. Wie heeft zich al aangemeld?

RE: Decentrale selectie EUR 2019-2020 - Stars14 - 25-10-2018

Hoi Smile

Ik weet soieso dat ik geneeskunde wil gaan doen en waarsschijnlijk op het Erasmus. Dus ga mezelf binnekort wss aanmelden. Ik ga wel nog een meeloopdag in Leiden te doen om Leiden en Rotterdam nog een keer te vergelijken (dit zijn de uni's waartussen ik twijfel). Maar het wordt denk ik wel Rotterdam haha

RE: Decentrale selectie EUR 2019-2020 - Jeroen1995 - 25-10-2018

Hallo,

Deze jongen is al aangemeld!

RE: Decentrale selectie EUR 2019-2020 - gemini - 26-10-2018

Hoi,

Ik heb me ook al ingeschreven.

RE: Decentrale selectie EUR 2019-2020 - Anatomie - 26-10-2018

Hallo iedereen,

Ik heb me al een tijdje geleden aangemeld voor de studie geneeskunde aan het Erasmus MC en ik vroeg me af wat jullie motiveert om geneeskunde te kiezen als studie (Bijvoorbeeld: een bepaald type arts worden of iemand die je heeft geïnspireerd).

Groetjes,
Anatomie

RE: Decentrale selectie EUR 2019-2020 - Jeroen1995 - 30-10-2018

@Anatomie

Zelf studeer ik momenteel Biotechnologie aan de Wageningen University en zit ik in mijn 4e jaar. Wat ik tijdens mijn bachelor heb gemerkt is dat de studie geneeskunde altijd in mijn achterhoofd is gebleven. Het direct toepassen van je kennis op de werkvloer en daar ook nog eens impact mee hebben op je medemens. Dat is wat mij heel erg aanspreekt. Ook is het menselijk lichaam ongelofelijk interessant is (wat ik heb gemerkt van sommige vakken die ik heb gevolgd). Zelf ga ik dus dit jaar mijn bachelor diploma halen en daarna hopelijk starten aan mijn bachelor geneeskunde aan de EUR.

RE: Decentrale selectie EUR 2019-2020 - Anatomie - 30-10-2018

@Jeroen1995,

Ik hoop dat je binnengelaten wordt aan de EUR. Leuk om te horen waarom je geneeskunde wilt doen. Ik wil namelijk graag geneeskunde studeren om een belangrijke schakel te zijn in het leven van een patiënt. Een patient heeft meestal noodzakelijk en soms dringende hulp nodig. Ik zou daarom ook graag een arts willen worden die een patient, met de kennis en vaardigheden die ik tijdens mijn studie heb opgebouwd, beter kan maken.

RE: Decentrale selectie EUR 2019-2020 - Jeroen1995 - 30-10-2018

@anatomie

Insgelijks! Goed om te zien dat bij jou ook die passie naar voren komt. Denk dat dit voor de meeste mensen op dit forum geldt, aangezien dit vaak de meest gemotiveerde mensen zijn. Ik denk dat het wel belangrijk is om te realiseren dat in veel gevallen mensen helaas niet beter worden (hangt ook af op welke afdeling je werkt). Toch heb je uiteindelijk je uiterste best gedaan om de patiënt zo comfortabel mogelijk begeleiden. Ik denk dat de dankbaarheid daarvoor het mooiste is wat er in het vak te behalen valt. Ik kan niet wachten om het allemaal zelf te mogen meemaken net als jullie!

RE: Decentrale selectie EUR 2019-2020 - Seren - 31-10-2018

Ik heb mij al aangemeld voor de selectie, en voor de coachingsday Smile

RE: Decentrale selectie EUR 2019-2020 - artisticway - 04-11-2018

Ik heb mij ook aangemeld ! Hoe kun je je aanmelden voor de coachingsdag ?