Forum Decentrale Selectie Geneeskunde
selectie leiden of rotterdam in combinatie met huidige studie - Afdrukversie

+- Forum Decentrale Selectie Geneeskunde (https://www.decentralegeneeskunde.nl/forum)
+-- Forum: Geneeskunde in Nederland (https://www.decentralegeneeskunde.nl/forum/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Forum: Geneeskunde studie (https://www.decentralegeneeskunde.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Topic: selectie leiden of rotterdam in combinatie met huidige studie (/showthread.php?tid=118)

selectie leiden of rotterdam in combinatie met huidige studie - sophie_d - 25-12-2017

hallo,

Ik studeer nu Industrieel Ontwerpen aan de TU Delft. Maar ik wil eigenlijk volgend jaar erg graag geneeskunde gaan doen. Omdat ik al in Delft woon en daar bij een vereniging zit, gaat mijn keuze naar Leiden of Rotterdam. 
Het probleem is echter dat ik niet goed weet welke selectie (van Rotterdam of Leiden) ik het beste kan combineren met mijn studie. Ik wil dit jaar gewoon afmaken en mijn BSA halen, omdat als ik de geneeskunde selectie niet haal, nog altijd door kan gaan met mijn studie.

De selectie in Leiden is een BMAT die plaats zal vinden op 2 februari. op 9 februari heb ik in Delft een lastig tt. Ik kan ervoor kiezen om dat tt niet te maken zodat ik mij kan focussen om de BMAT en later het tt herkansen (als ik die herkansing dan ook niet haal mis is 7,5 studiepunten). Verder moet ik mijn wintersport afzeggen (dat is jammer, maar geen goede reden om de selectie dan niet te doen).

de selectie in Rotterdam vindt plaat op 24 maart. Dit geeft mij ruimte om goed te leren voor mijn tt en kan ik op wintersport. Alleen schrikt de selectie van Rotterdam mij een beetje af, omdat alle 7,5+ers al meteen een plekje krijgen. hierdoor blijven van de 410 plekken ongeveer maar 200 plekken over voor de niet 7,5+ers. Verder heb ik geen summerschool of opendag bezocht, waardoor ik al minder punten heb. En twijfel is dus hoe groot mijn kans is.